וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיוט בגן הילדים: גנן נעצר בחשד לעבירות מין בילד, ההורים התלוננו נגדו 15 פעמים

עודכן לאחרונה: 31.5.2022 / 13:51

בחקירתו הודה החשוד בן ה-25 כי הוא נמשך לילדים, אולם הכחיש את המיוחס לו. הוא נעצר בחודש שעבר בעקבות תלונה אחת, שאחריה הורים נוספים הגישו עוד 15 תלונות על מקרים דומים נוספים. למרות זאת, החשוד שוחרר ושמו נאסר לפרסום. "הילד איבד את האמון בבני אדם"

מחאה סוערת התרחשה היום (חמישי) בבית משפט השלום בירושלים, שם דנו בבקשה להתיר את פרסום שמו של גנן בגן ילדים בירושלים, החשוד בתקיפה מינית של ילד בגן, בפרשה שנחשפה בחדשות 13 על ידי אריאלה שטרנבך. נגד החשוד, שנעצר לפני חודש, הוגשו עוד 15 תלונות מקרב עשרות הורים של ילדים נוספים בגן, שהגיעו ומחו מחוץ לאולם עם יציאתו מהאולם.

החשוד, תושב ירושלים בן 25, נעצר לפני חודש בחשד שביצע מעשה סדום ומעשה מגונה בילד בגן. בחקירתו הודה שנמשך לילדים אך הכחיש את המיוחס לו. לאחר שמעצרו הוארך בארבעה ימים, הוא שוחרר, והשופט אסר לפרסם את שמו. היום, חודש לאחר מכן, מחו ההורים בבית המשפט על הטיפול במקרה ונגד החשוד.

"בתחילת השנה הבחנו שהילד מתנהל בצורה מוזרה," סיפר א', הורה של אחד הילדים בגן. לדבריו, בנו התנהג בצורה מדאיגה במשך תקופה ארוכה, אך רק לאחר שנעצר הגנן הוא שיתף אותם במה שעבר עליו. "הוא סיפר להם שהוא ראה את הגנן גורר ילד אחר בשיער לתוך אחד החדרים בגן וסוגר את הדלת. בהמשך סיפר שהגנן לקח אותו לשירותים וביקש ממנו לעשות בו מעשים מגונים".

"אני ואשתי לא מצליחים לישון בלילה, אני בקושי מצליח לשחזר את מה שהוא סיפר לנו", שיתף א'. "הילד איבד את האמון בבני אדם, אין מצב שהגננות לא ידעו מזה. הגננות טוענות שהן לא ידעו אבל אנחנו חוששים שהם מנסות לטאטא את זה. מבחינתי זה גן זוועות".

גן ילדים. מיכאל גלעדי, פלאש 90
הוגשו 15 תלונות נגד הגנן. גן ילדים/פלאש 90, מיכאל גלעדי

לדברי האב, מאז המעצר בהנהלת הגן לא עדכנו את ההורים במתרחש שם, ורק כעבור שבועיים פנו להורים באופן רשמי ויידעו אותם בנעשה באמצעות מכתב במייל. "לא קיבלנו שום סיוע מגורמי רווחה ולא הוצע לנו עד היום דבר שיכול לסייע במשהו לילדים. גם לא מענים חילופיים כמו העברה לגן אחר", אמר האב. "אני רוצה שיהיה פה צדק. הנהלת הגן וכל הצוות צריכים לקחת אחריות ולהשעות עצמם. איך יתכן שהם לא ידעו דבר? עד שלא יהפכו כל אבן אני ושאר ההורים לא נשלח את הילדים לגן הזה".

עוד סיפר כי לאחר חופשת פסח הורי הילדים הגיעו למפגש עם הנהלת הגן, בה ציפו למומחים וגורמי רווחה שיספקו להם תמיכה, אולם הם לא הגיעו. "ביקשנו לפגוש את האחראי על הגן בעיריית ירושלים, עם המפקחת על הגן, אבל הם בסוף הבריזו, וטענו שמכיוון שמתנהלת חקירת משטרה בנושא הם לא יכולים להתערב. מה גם שהצוות נחקר ולא חשוד ולכן אין להם פתרון אחר מלבד שנשלח אץ הילדים בחזרה לגן".

גן ילדים בו חשודה הגננת בצהרון בתקיפת ילדים, ירושלים, 9בינואר 2022. שלו שלום, TPS
"אנחנו לא ישנים בלילה"/TPS, שלו שלום

ממשטרת ישראל נמסר כי "כל תלונה המתקבלת במשטרה ומעלה חשד לפגיעה בילדים ובחסרי ישע, נבדקת ומטופלת ביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת וכך גם במקרה זה. בהתאם, מיד עם קבלת התלונה במשטרה, נפתחה חקירה במסגרתה נעצר החשוד במעשה ובוצעו מגוון פעולות חקירה. חקירת המקרה עודנה מתנהלת בימים אלו ומטבע הדברים לא נוכל לפרט אודות חקירות מתנהלות. נמשיך לחקור את המקרה ביסודיות ולבצע את כל הפעולות הנדרשות במטרה להגיע לחקר האמת".

מהנהלת הגן נמסר כי "עם היוודע המקרה הנהלת המוסד פנתה לכלל הגורמים המקצועיים על מנת להעמיד סיוע וטיפול מקצועי להורים ולתלמידים, ומשתפת פעולה באופן מלא עם כלל גורמי החקירה.
הנהלת המוסד בשיתוף השירות הפסיכולוגי החינוכי בעיריית ירושלים ומשרד החינוך ממשיכים כל העת ללוות את הצוות ההורים והתלמידים. יצויין כי בידי המוסד קיימים כלל האישורים שנדרשו לצורך העסקת המורה, העובד אינו מועסק במוסד, ופוטר עוד בטרם היוודע המקרה בשל סיבות אחרות ושאינן קשורות לארועים המצויינים בכתבה".

עיריית ירושלים מסרה כי "לפני כחודש, טרם פניות ההורים, פוטר המלמד מתפקידו בגן בשל חוסר שביעות רצון הרשת מהתנהלותו. לפני כשבועיים, פנו הורים בטענה לפגיעות מיניות לכאורה על ידו. פניות אלה הועברו גם למשטרת ישראל. המלמד אינו מועסק מזה כחודש בגן, וחקירת המקרה מנוהלת כיום בידי משטרת ישראל. יובהר כי טרם העסקת המלמד, הוגש אישור היעדר עבירות מין כנדרש ע"פ חוק ממשטרת ישראל. עיריית ירושלים והנהלת המוסד משתפות פעולה באופן מלא עם כלל גורמי החקירה ופיקוח משרד החינוך. גורמי מקצוע ופסיכולוגים חינוכיים עומדים לרשות ההורים והילדים בכל עת על מנת לתת מענה והתערבות מיידית מכל סוג שנדרש. באשר לטענות הנוגעות לצוות הגן כיום, פעילות הגן מפוקחת ומלווה בידי משרד החינוך והצוותים המקצועיים בעיריית ירושלים, בכללם גורמי השירות הפסיכולוגי-חינוכי, ואנו פועלים לחזרה לשגרת לימודים בטוחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully