וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה מאיים: "מצעד הדגלים הוא פרובוקציה, כל פגיעה באל-אקצא תוביל לפיצוץ"

יפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 26.5.2022 / 8:25

ברקע המתיחות בירושלים לקראת המצעד בראשון הקרוב, הזהיר מזכ"ל חיזבאללה בלבנון כי על ישראל לא לנקוט בצעדים שיהיו להם "השלכות קטסטרופליות לקיומה". מוקדם יותר כמאה פעילי הארגון התפרעו ליד גדר הגבול, שם יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה

בווידאו: הפרת סדר בהשתתפות עשרות חשודים בשטח לבנון/שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה איים הערב (רביעי) על ישראל באומרו כי "כל פגיעה במסגד אל-אקצא תוביל לפיצוץ גדול באזור ותביא לתוצאות בלתי רצויות". עוד הזכיר בנאומו לציון נסיגת צה"ל מלבנון, את מצעד הדגלים, שצפוי להתקיים בירושלים ביום ראשון הקרוב, וכינה אותו כ"פרובוקציה גדולה".

"ההתנגדות הפלסטינית בחרה להגיב לכל פגיעה במסגד אל-אקצא," אמר. "על ממשלת האויב לא לנקוט בצעד שיהיו לו השלכות קטסטרופליות על קיומה של היישות הזמנית. מצעד הדגלים הוא פרובוקציה גדולה וראינו כמה קריאות להרוס את כיפת הסלע". עוד ציין כי בחיזבאללה נמצאים "בכוננות והערכות מאז 1982. חיזבאללה לא היה חזק כמו שהוא היום, בכל התחומים".

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה במהלך נאומו 25 במאי 2022. רויטרס
"מצעד הדגלים הוא פרובוקציה". נסראללה במהלך נאומו, הערב/רויטרס

מוקדם יותר היום התפרעו כמאה פעילי חיזבאללה בגבול לבנון, במהלך הפגנה שקיימו שם כמדי שנה לציון יציאת צה"ל מהמדינה. הם יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה סמוך לגדר בין משגב למטולה, והתפזרו מהמקום כשעה לאחר מכן, לאחר שהגיעו לשם כוחות צה"ל.

עוד בוואלה!

מהומות בגבול לבנון: עשרות יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה לשטח ישראל

לכתבה המלאה
ריקוד הדגלים המסורתי ביום ירושלים-התכנסות בנות רח' בצלאל, בנים ליד בית הכנסת הגדול, 10 במאי 2021. ראובן קסטרו
מצעד הדגלים בשנה שעברה/ראובן קסטרו

האיום של נסראללה מצטרף לאיומי חמאס, המתגברים לקראת מצעד הדגלים שיתקיים בראשון. המצעד מעורר המחלוקת יתקיים השנה בירושלים לפי המתווה הקבוע שלו ויעבור דרך שער שכם, על אף הביקורת שנמתחה על החלטה זו בקרב חלק מחברי הקואליציה.

בשנה שעברה נקטע המצעד בירושלים במטח רקטות לעבר העיר, מאורע שפתח את מבצע "שומר החומות". לקראת המצעד השנה המשטרה תתגבר כוחות בירושלים ובשער שכם, כפי שהוחלט בתום הערכת מצב שהתקיימה במעמד המפכ"ל קובי שבתאי אתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully