וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג נגד תחקיר CNN: "אל תבנו על עובדות כוזבות"

עודכן לאחרונה: 25.5.2022 / 19:57

על רקע פרסום תחקיר רשת החדשות האמריקנית, שקבע כי חיילי צה"ל ירו במכוון בעיתונאית שירין אבו עאקלה בג'נין, התייחס הנשיא לנסיבות מותה, והאשים את הפלסטינים שסירבו לשתף פעולה בתחקיר. "גם בעבר קרו מקרים בהם הואשמנו והאמת יצאה לאור בדיעבד"

בווידאו: הנשיא הרצוג מתייחס לתחקיר CNN שהאשים את ישראל בהרג עיתונאית אל-ג'זירה/צילום: לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס היום (רביעי) להרג העיתונאית שירין אבו עאקלה, ואמר כי אין להתבסס על תחקירים שפורסמו אודותיו עד כה. זאת, על רקע פרסום התחקיר של רשת CNN, ממנו עלה כי צה"ל ירה לעבר אבו עאקלה באופן מכוון. "אל תבנו על עובדות כוזבות, לימדו את העובדות, ניתן ללמוד עובדות באופן מדעי", אמר הרצוג בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס. כמו כן האשים את הפלסטינים שסירבו לשתף פעולה בתחקיר מותה של העיתונאית.

על התקרית אמר הרצוג כי "זהו כמובן אירוע מצער מאוד. אני כואב אותו, ישראלים רבים כואבים אותו. האירוע קרה במסגרת פעילות של לוחמה בטרור בג'נין, שנבעה לאחר רציחתם של ישראלים רבים כל כך".

הוא הסביר את הצעדים בהם נקטה ישראל בעקבות האירוע, ואת ניסיונה לפתוח בחקירה בשיתוף פעולה עם הפלסטינים, שסירבו לכך. "מה שעשינו, מאחר שאנו מדינה שקופה, שיודעת לקיים חקירה עניינית, ושלטון החוק בה הוא מעל הכל, הצענו לפלסטינים חקירה משותפת אודות הנסיבות של המקרה הטראגי הזה. לצערי, הפלסטינים סירבו. הם לקחו את הגופה, את הקליע, ולכן בלתי ניתן לאמת את אף אחת מהטענות".

נשיא המדינה, יצחק הרצוג במהלך נאומו בפורום דאבוס 25 בינוי 2022. רויטרס
"אל תבנו על עובדות כוזבות". הרצוג בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, היום/רויטרס

"ישראל הייתה פתוחה ושקופה, והציעה לארצות הברית להצטרף לתהליך החקירה, מכיוון שאנו מייחסים חשיבות גבוהה לחופש הדיבור ולעבודתם של עיתונאים וכלי תקשורת ואנו מכבדים אותם", המשיך הרצוג. "ייתכנו מספר תרחישים. גם בעבר קרו מקרים בהם הואשמנו והאמת יצאה לאור, בדיעבד, כשהיו הרבה עובדות כוזבות נגד ישראל. אל תבנו על עובדות כוזבות. לימדו את העובדות, ניתן ללמוד עובדות באופן מדעי. לצערי הפלסטינים סירבו לשתף פעולה".

בתחקיר שפרסמה אתמול רשת CNN על הרג העיתונאית, עולה שצה"ל הוא שירה לעברה, וכי עשה זאת באופן מכוון. זאת, בהתבסס על עדי ראייה וסרטון וידאו המתעד את התקרית, מהם ניתן לקבוע את המרחק שבין העיתונאית לבין מקור הירי - מה שמצביע על האחראי לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully