וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: אזרח עיראקי נעצר בגין תכנון התנקשות בנשיא בוש

עודכן לאחרונה: 25.5.2022 / 15:17

שיהאב אחמד שיהאב אמר למודיע של ה-FBI כי הוא חלק מקבוצה ש"רוצה להרוג את הנשיא לשעבר בוש משום שהוא אחראי להריגת של עיראקים רבים והרס מדינת עיראק כולה"

אזרח עיראקי שמתגורר בעיר קולומבוס באוהיו, נעצר אתמול (שלישי) בגין אישום הקשור לתכנון קנוניה להתנקש בחייו של נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' וו. בוש, כך הודיע משרד המשפטים האמריקני.

שיהאב אחמד שיהאב שיהאב, בן ה-52, מואשם בסיוע לניסיון רצח של גורם בכיר לשעבר בממשל האמריקני, כמו גם בפשע הגירה על ניסיונו להביא באופן לא חוקי אזרחים זרים לארצות הברית.

על פי משרד המשפטים, שיהאב תיכנן להבריח ארבעה עיראקים כחלק מהקנוניה. מסמכי בית המשפט שהגיעו לידי CNN מתארים איסוף מידע שכלל נסיעה לשכונה שבה התגורר בוש בדאלאס בטקסס.

החקירה חשפה גם כי ב-23 במרץ התקבלה בקשה לצו חיפוש לטלפון של אדם שזוהה במסכים כשיהאב אחמד שיהאב, שנכנס לארצות הברית בספטמבר 2020.

ה-FBI חשף את הקנוניה באמצעות מודיעים סודיים, אחד מהם הקליט שיחות על מזימת ההתנקשות עם שיהאב בפגישות בסוף שנה שעברה ועד האביב. לא נראה כי הנשיא לשעבר היה בשלב כלשהו בסכנה.

בפגישה בנובמבר, שיהאב אמר ככל הנראה למודיע של ה-FBI כי "הם רוצים להרוג את הנשיא לשעבר בוש משום שחשו כי הוא אחראי להרגת של עיראקים רבים והרס מדינת עיראק כולה". בינואר, הוקלט שיהאב מתאר את עצמו "חייל שממתין להוראות מההנהגה בקטאר". הוא אמר גם שהוא חלק מקבוצה שנקראת אל ראיד, או "הרעם".

נשיא ארה"ב ג'ורג' וו. בוש לצד נשיא אפגניסטן חמיד כרזאי ושרת החוץ קונדוליסה רייס בטקס חניכת השגרירות האמריקנית בקאבול, אפגניסטן, 1 במרץ 2006. רויטרס
נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' וו. בוש/רויטרס

על פי המסמכים, שיהאב אמר למודיע כי "קבוצת אל ראיד תיכננה להתנקש בנשיא לשעבר בוש ללא קשר לדאעש, אך הוא מקווה שדאעש תאשר ותשתף פעולה עם ההתנקשות".

בפברואר, שיהאב והמודיע סיירו בשכונה של בוש בדאלאס ושיהאב צילם סרטונים של שער הכניסה לשכונה והאזור מסביב. הם גם נסעו למכון ג'ורג' בוש לסייר באזור.

ב-2021, חוקרים פדרליים עקבו אחר שיהאב שרצה לסייע להבריח אנשים לתוך ארצות הברית, על פי המסמכים. הוא דיבר על הכסף שיקבל - 40 אלף דולר - אם יבריח אדם ממקסיקו לארצות הברית. הוא קם דיבר על הברחה של אחרים, כולל שני אנשים עם קשרים לחיזבאללה, אמרו החוקרים.

שימוע בתיק צפוי להיערך ביום שישי בצהריים, נמסר ממשרד התובע המחוזי במחוז הדרומי של אוהיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully