וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הטורקי: "התמיכה של טורקיה בפלסטינים, ללא קשר להתחממות היחסים"

עודכן לאחרונה: 25.5.2022 / 6:49

מבלוט צ'אבושולו החל היום בביקור בן יומיים בשטחים ובישראל. זה הביקור הראשון של גורם טורקי בכיר מזה יותר מעשור. מחר הוא צפוי לבקר במסגד אל אקצא

שר החוץ הטורקי מבלוט צ'אבושולו אמר היום (שלישי) כי התמיכה הטורקית לפלסטינים לא תיחלש גם אם היחסים עם ישראל יתחממו. "התמיכה שלנו במאבק הפלסטיני מנותקת לגמרי מהיחסים שלנו עם ישראל", אמר צ'אבושולו לכתבים.

צ'אבושולו החל היום בביקור בן יומיים בשטחים ובישראל. זה הביקור הראשון של גורם טורקי בכיר מזה יותר מעשור. בביקורו נפגש עם עמיתו הפלסטיני ריאד אל-מאלכי ברמאללה והשניים דיברו, בין היתר, על העימותים בהר הבית אשר לדבריו של צ'אבושולו "מטרידים מאוד את טורקיה".

במהלך הפגישה השניים חתמו על תשעה הסכמים לשיתופי פעולה בין המדינות ולאור זאת, כינה שר החוץ הפלסטיני את הביקור כ"היסטורי". עוד אמר כי "מה ששמענו בפגישה מחזק את העמדה שלנו ואת מה שאנו עושים כדי להשיג חירות ועצמאות".

של שר החוץ הטורקי ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. רויטרס
שר החוץ הפלסטיני ועמיתו שר החוץ הטורקי/רויטרס
נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס ושר החוץ הטורקי  מבלוט צ'בושולו ברמאללה , 24 במאי 2022. רויטרס
"משבח את תמיכתה של טורקיה בעם הפלסטיני ובזכויותיו הצודקות", עבאס/רויטרס

צ'אבושולו נפגש לאחר מכן גם עם נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס. עבאס שיבח בפגישה את תמיכתה של טורקיה בעם הפלסטיני ובזכויותיו הצודקות. "מדינת פלסטין להוטה לעמוד בהתחייבויותיה בהתאם ללגיטימציה הבינלאומית ופועלת ליצירת אופק מדיני שיסיים את הכיבוש וישיג עצמאות במזרח ירושלים", אמר עבאס.

מחר, צפוי צ'אבושולו להיפגש עם שר החוץ יאיר לפיד ועם שר התיירות יואל רזבוזוב. בנוסף הוא גם אמור לבקר במסגד אל אקצא שבירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully