וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר לשעבר נעצר בחשד שסייע לעבריינים להלבין הון בסך מאות מיליוני שקלים

עודכן לאחרונה: 24.5.2022 / 9:54

רכז מודיעין לשעבר חשוד, לצד עשרה בני אדם נוספים, שסייע לעבריינים להלבין הון באמצעות חשבוניות פיקטיביות מתחנת דלק. בין החשודים עובד רשות המסים, שכבר נחשד בעבר שלקח שוחד. בפשיטה על בתי החשודים נתפסו שיקים ומזומן בסך 120 אלף שקלים, תכשיטים ורכבי יוקרה

בווידאו: יחידת להב 433 של המשטרה/צלמי וואלה!

רכז מודיעין לשעבר של המשטרה בחדרה ובוואדי ערה חשוד שסייע לעבריינים להלבין מאות מיליוני שקלים. אתמול (שני) בית משפט השלום בנצרת האריך בשמונה ימים את מעצרו של החשוד, אלי בן דוד, בן 56 מפרדס חנה, לצד חשודים נוספים. לפי החשד, בן דוד סייע לעבריינים ערבים מצפון הארץ, תוך שימוש בחשבוניות פיקטיביות מתחנת דלק.

סניגורו של בן דוד, שי לוי, טען כי מדובר בחשדות שווא ועתר לשחרורו, אבל השופטת מיסא זועבי מצאה תשתית ראייתית הקושרת אותו לכאורה לחשדות המיוחסים לו והאריכה את מעצרו. עוד עשרה חשודים בפרשה נעצרו על ידי חוקרי להב 433, בהם עובד רשות המסים מנצרת, החשוד בקבלת שוחד.

חוקרי להב 433 פושטים על בית של חשודים בהלבנת הון. דוברות משטרת ישראל, דוברות משטרת ישראל
חוקרי להב 433 פושטים על בתיהם של החשודים/דוברות משטרת ישראל, דוברות משטרת ישראל
מזומנים שנמצאו בעת פשטית חוקרי להב 433 על בתיהם של החשודים בהלבנת הון. דוברות משטרת ישראל, דוברות משטרת ישראל
נתפסו כספים במזומן בסף 120 אלף שקלים/דוברות משטרת ישראל, דוברות משטרת ישראל

החקירה נוהלה באופן סמוי בחודשים האחרונים בלהב 433 בשיתוף חקירות מע"מ ומכס. במהלכה, פשטו על בתיהם ועסקיהם של 11 חשודים ונתפסו שיקים ומזומן בסף 120 אלף שקלים, תכשיטים ו-13 רכבים, בהם רכבי יוקרה. בין החשודים הנוספים שנעצרו בפרשה, לצד בן דוד, גם נור אלדין מחאג'נה בן ה-31, מחמוד אגבאריה בן ה-28, אוסאמה שלבי בן ה-28, חוסאם ג'רג'ורה בן ה-28 ועז אלדין אברהים בן ה-43. כמו כן, נעצר מנהל תחנת הדלק שהובא בנפרד לאולמה של השופטת דלית שרון-גרין, שאסרה את זהותו לפרסום. מעצר כל אלה הוארך בשמונה ימים.

מעצרו של עובד רשות המסים, עמירם אסייג, בן 62 מעפולה, הוארך בארבעה ימים "נוכח התרשמותה לגבי חלקו בפרשה, ותוך הבחנת עניינו מעניינם של יתר החשודים כבר בשלב זה". אסייג, ראש ענף גבייה בתחנת מע"מ נצרת, נעצר בחשד שלקח שוחד במסגרת תפקידו, סייע לאחרים להתחמק מתשלום מס ופעל עם אחרים להשמיט הכנסות, לנהל פנקסים כוזבים בתחבולה ובמרמה. הוא כבר הסתבך בעבר והורשע על פי הודאתו בבית הדין המשמעתי של נציבות שירות המדינה, שהזין יותר מ-1,500 אישורים בדבר הגשת דוחות תקופתיים של נישומים, המחויבים בהצהרת הכנסתם השנתית לצורך מס הכנסה, על אף שבפועל לא הגישו דוחות. השופטת זועבי האריכה את מעצרו בהסכמה בין החוקרים לעו"ד מאירה אזרד המייצגת אותו.

עו"ד אזרד מסרה כי "בית המשפט אבחן בהארכת מעצרו בינו לבין יתר העצורים ובהמלצת בית המשפט, חרף התנגדותה בתחילה של יחידת להב". לדבריה, "הדבר נעשה לאפשר מיצוי החקירה אבל חיש מהר יתברר שלא יכולות להיות מיוחסות לו עבירות של ניהול פנקסים כוזבים וכן השמטות הכנסה כלאחרים. המעצר המתוקשר סתם יגרום נזק לאדם שברי לי שייצא נקי וששורבב לפרשה לא לו על לא עוול בכפו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully