וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

600 אלף מתפקדים יקבעו היום מי יעמוד בראש ההסתדרות ויהיה האיש החזק במשק

24.5.2022 / 21:16

שני הטוענים לתפקיד הם היו"ר המכהן ארנון בר דוד והיו"ר לשעבר עופר עיני. על פי סקר דיירקט פולס, בר דוד צפוי לזכות בבחירות בפער גדול, אולם עיני סבור כי הוא מוביל במרוץ. הקלפיות, שימוקמו במקומות העבודה ובשכונות המגורים, יינעלו ב-22:00 והתוצאות יפורסמו בחצות

הבחירות להסתדרות העובדים הכללית נפתחו הבוקר (שלישי), ובסופן יוכרע מי יעמוד בראשות איגוד העובדים החזק במשק. שני הטוענים לתפקיד הם היו"ר המכהן ארנון בר דוד והיו"ר לשעבר עופר עיני.

סקר שהתפרסם השבוע בוואלה! ושנערך על ידי דיירקט פולס מעלה כי בר דוד זוכה לתמיכה של 69% לעומת 31% ליריבו. לפי הערכות, התמיכה הגורפת של הוועדים בארנון בר דוד מתבססת על קואליציה רחבה - והוא זה שצפוי לנצח בבחירות. מנגד, עיני הפיץ גם הוא סקר משלו שנערך על ידי מכון סמית' ממנו עולה שהוא מוביל עם 35% תמיכה לעומת בר דוד עם 26%.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד במהלך מסע"ת בנושא נגיף הקורונה 10 במרץ 2020. -, צילום מסך
פונה לוועדים החזקים. בר דוד/צילום מסך, -
רשמית: עופר עיני הודיע על סיום דרכו כיו"ר ההתאחדות לכדורגל. ספורט 1
פונה לעובדים. עיני/ספורט 1

הקלפיות, שמוקמו במקומות העבודה וכן בשכונות המגורים, נפתחו החל משעות הבוקר המוקדמות ויינעלו בשעה 22:00. תוצאות האמת צפויות להתפרסם סביב חצות.

זו הפעם הראשונה שבה יתקיימו בישראל בחירות בפלטפורמה דיגיטלית בפריסה ארצית, מאילת ועד קריית שמונה, בהיקף של מאות אלפי מצביעים. בישראל כ-601 אלף בעלי זכות בחירה להסתדרות ולרשותם יעמדו 2,031 עמדות הצבעה ממוחשבות. חברת מלם תים מנהלת את הפרויקט ברמה המחשובית, ואילו חברת רשף אחראית על כוח האדם.

בניין ההסתדרות בתל אביב. יסמין סויפר
בניין ההסתדרות בתל אביב/יסמין סויפר

החשיבות של הבחירות להסתדרות נעוצה בעובדה שמדובר בארגון העובדים הגדול במדינה שמאגד תחתיו גם את מקומות העבודה הממשלתיים, "השאלטרליסטים" שיכולים ברגע אחד להשבית את רוב השירותים החיוניים בשירות הציבורי.

בעוד שבר דוד מזוהה יותר עם הוועדים הגדולים ביניהם ניתן למצוא את רשות שדות התעופה, חברת החשמל, נמל חיפה ונמל אשדוד, רכבת ישראל ושירותי בריאות כללית - עיני מכוון יותר אל העובדים עצמם ופחות אל יו"ר הוועדים החזקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully