וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: מוכן להתערב צבאית כדי להגן על טייוואן מפני תקיפה"

עודכן לאחרונה: 23.5.2022 / 13:50

האמירות של ביידן מנוגדות למדיניות האמריקנית הנוכחית שקוראת לאסטרטגיה של עמימות בנוגע לאי. סין מחשיבה את האי הדמוקרטי לשטח שלה, תחת המדיניות "סין אחת, שתי עמים"

בווידאו: ביידן: ארה"ב מוכנה להשתמש בכוח כדי להגן על טייוואן/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר היום (שני) כי יהיה מוכן להשתמש בכוח צבאי כדי להגן על טייוואן . הוא אמר את הדברים במהלך ביקורו הראשון ביפן - ובאסיה - מאז נכנס לבית הלבן.

האמירות של ביידן מנוגדות למדיניות האמריקנית הנוכחית שקוראת לאסטרטגיה של עמימות בנוגע לאי. סין מחשיבה את האי הדמוקרטי לשטח שלה, תחת המדיניות "סין אחת, שתי עמים", וטוענת כי מעמד האי היא הסוגייה הרגישה והחשובה ביותר ביחסים שלה עם וושינגטון.

במסיבת עיתונאים משותפת לביידן ולראש ממשלת יפן, פומיו קושידה, נשאל הנשיא האמריקני אם ארצות הברית תגן על טייוואן אם זאת תותקף. הנשיא ענה "כן". "זאת ההתחייבות שלנו", הוא הוסיף.

"הסכמנו למדיניות של סין אחת. חתמנו על זה וכל ההסכמים נחתמו על רקע המדיניות הזאת. אך הרעיון שהיא (טייוואן) יכולה להילקח בכוח, פשוט להילקח בכוח, אינו ראוי", אמר ביידן.

סין קוראת לארה"ב להפסיק לשלוח מסרים שגויים בנוגע לעצמאות טייוואן

בווידאו: סין קוראת לארה"ב להפסיק לשלוח מסרים שגויים לכוחות "עצמאות טייוואן"/צילום: רויטרס

הנשיא הוסיף שאינו מצפה שאירוע כזה יקרה. גורם רשמי בבית הלבן אמר מאוחר יותר כי לא חל שינוי במדיניות האמריקנית בנוגע לטייוואן. משרד החוץ הסיני אמר כי ארצות הברית אינה צריכה להגן על עצמאות טייוואן.

יועצי הביטחון הלאומי של ביידן נעו בכיסאותיהם באי נוחות למשמע אמירותיו. חלקם הביטו מטה בעודו משמיע התחייבות עמומה להגן על טייוואן.

ביידן אמר דברים דומים לגבי ההגנה על טייוואן באוקטובר. אז, דובר של הבית הלבן אמר כי הנשיא לא הכריז על שינוי במדיניות האמריקנית ואחד הפרשנים אף אמר כי זאת היתה "פליטת פה".

וושינגטון חייבת על פי החוק לספק לטייוואן את האמצעים להגן על עצמה, אך היא מקפידה לשמר מדיניות של "עמימות אסטרטגית" ךגבי התערבות צבאית במקרה של תקיפה סינית.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לוחץ יד לנשיא סין שי ג'ינפינג במהלך מפגש פסגה כלכלי BRICS בברזיל, 13 בנובמבר 2019. רויטרס
מהדקות יחסים. נשיא סין שי ג'ינפינג ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין/רויטרס

ביידן גם השמיע אמירות קשות נוספות על העמדה המתחזקת של סין באזור ואמר כי הוא מקווה שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ישלם מחיר על הפלישה לאוקראינה חלקית כדי להראות לסין מה יהיו ההשלכות אם תפלוש לטייוואן.

קישידה הדגיש את המוכנות של טוקיו לאמץ עמדת הגנה פעילה יותר, דבר שלו ייחלה ארצות הברית זמן רב. המנהיג היפני אמר כי בשיחותיו עם ביידן אמר לו שיפן מוכנה לשקול חלופות שונות כדי לחזק את יכולותיה ההגנתיות, כולל היכולת להגיב. זה יכלול "העלאה משמעותית" בתקציב הביטחון, אמר קישידה.

התפקיד שתמלא יפן בכל עימות שקשור לטייוואן יאפשר מבצע אמריקני ויסייע לארצות הברית להגן על נכיסה, אמר יוג'י קודה, אדמירל בגמלאות ומפקד מי לשעבר, לרויטרס. "התפקיד של יפן משמעותי. יפן היא המאפשרת את ההרתעה הביטחונית".

קישידה אמר גם כי קיבל את תמיכתו של ביידן בהפיכת יפן לחברה קבועה במועצת הביטחון של האו"ם. סין ורוסיה הן חברות קבועות במועצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully