וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הבריאות העולמי: אבעבועות הקוף - "אתגר אימתני"

עודכן לאחרונה: 23.5.2022 / 10:50

גורמים רשמיים במערכת הבריאות בבריטניה ממליצים שנדבקים ייכנסו לבידוד למשך שלושה שבועות. בלגיה היא המדינה הראשונה שהכריזה ביום שישי על סגר של שלושה שבועות לנדבקים

העולם עומד בפני אתגרים "אימתניים", כולל קורונה, המלחמה באוקראינה ואבעבועות הקוף, כך הזהיר אמש (ראשון) יו"ר ארגון הבריאות העולמי, תאודרוס אדהנום.

אדהנום דיבר בז'נבה, בפגישה של מומחי סוכנות הבריאות של האו"ם, שדנו בהתפרצות אבעבועות הקוף ב-15 מדינות ברחבי העולם. יותר מ-90 מקרים כבר אובחנו באירופה, ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה וישראל. עם זאת, הסיכון לציבור הרחב הוא על פי המומחים נמוך.

בווידאו: תדרוך של רופאים מבית החולים של מסצ'וסטס על מקרה ראשון של אבעבועות הקוף/צילום: רויטרס

אבעבועות הקוף - וירוס הנפוץ באזורים נידחים במרכז ומערב אפריקה - אינו נוטה להתפשט בקלות בין אנשים, והמחלה היא בדרך כלל קלה. מרבית האנשים שנדבקים מחלימים בתוך כמה שבועות, על פי שירות הבריאות הלאומי של בריטניה (NHS).

ההתפרצות הפתיעה את המדענים, וגורמים רשמיים במערכת הבריאות בבריטניה ממליצים שנדבקים ייכנסו לבידוד למשך שלושה שבועות. בלגיה היא המדינה הראשונה שהכריזה ביום שישי על סגר של שלושה שבועות לנדבקים.

לדברי אדנהום, "כמובן שמגפת הקורונה היא לא המשבר היחיד בעולמנו. בזמן שאנו מדברים, עמיתנו ברחבי העולם מגיבים להתפרצויות של אבולה ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו, אבעבועות הקוף וצהבת מגורם לא ידוע, ומשברים הומניטריים מורכבים באפגניסטן, אתיופיה, סומליה, דרום סודן, סוריה, אוקראינה ותימן.

"אנחנו מתמודדים עם ריכוז איימתני של מחלות, בצורת, רעב ומלחמה שמחריפים בשל שינוי האקלים, אי שוויון ותחרות גיאופוליטית", אמר ראש הארגון.

אדם עם אבעבועות קופים בהתפרצות של המחלה ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו. CDC/Brian W.J. Mahy, רויטרס
אדם עם אבעבועות קופים בהתפרצות של המחלה ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו/רויטרס, CDC/Brian W.J. Mahy

הארגון הודיע מוקדם יותר כי כמה מקרים חשודים של אבעבועות הקוף נחקרים - אך לא פירט את שמות המדינות שבהן המקרים אובחנו - והזהיר כי יהיו עוד מקרים. לאחר שהתגלה לראשונה בבריטניה, הווירוס אובחן בספרד, פורטוגל, גרמניה, בלגיה, צרפת, הולנד, איטליה ושבדיה. אתמול אובחנו מקרים גם באוסטריה ובשווייץ.

אף שאין חיסון ספציפי לאבעבועות הקוף, כמה מדינות אמרו כי הן אוגרות חיסוני אבעבועות רוח, שיעילותם במניעת המחלה היא 85%.

לא ברור עדיין מדוע קרתה ההתפרצות הלא צפויה כעת. אפשרות אחת היא שהווירוס השתנה ונהפך ווריאנט חדש, אך אין לכך ראיות עד כה. הסבר אחר הוא שהווירוס מצא את עצמו במקום הנכון ובזמן הנכון כדי לשגשג. גורם נוסף הוא שווירוס אבעבועות הקוף מתפשט כיום יותר בקלות משום שבעבר נעשה שימוש רחב יותר בחיסון אבעבועות רוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully