וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יציאתו של ראאד סלאח מהארץ נמנעה בידי השרה שקד - בצו שנטען שמעולם לא הגיע לידיו

עודכן לאחרונה: 23.5.2022 / 16:14

במסמך של שקד שהגיע לידי וואלה! נכתב כי סלאח "ממשיך לשמש ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית גם לאחר הכרזתה כארגון טרור". עם זאת, השייח שהופתע מאיסור היציאה כשהיה בנתב"ג - טוען שהצו מעולם לא הוצג לו. פרקליטו: "השרה רוצה לעשות הון פוליטי על גבו"

יציאתו של השייח ראאד סלאח מהארץ נמנעה אתמול (שבת) בעקבות צו של שרת הפנים איילת שקד. במכתב שכתבה שקד והגיע לידי וואלה! נכתב כי "לפי המידע הקיים בידי גורמי הביטחון, שייח ראאד סלאח ממשיך לשמש ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית גם לאחר הכרזתה כארגון טרור והינו בעל הסמכות המרכזי והעליון בתנועה".

עוד טענה השרה כי "בנוסף, הוא פועל לשקם את מערכי התנועה האסלאמית לאחר הכרזתה כארגון טרור ואף להקים מערכי פעילות חדשים, תוך שהוא מציג על פני השטח פעילות שלכאורה איננה מטעם התנועה ותוך שימוש בגופים לגיטימיים".

ראאד סלאח 23.05.22

לפי יואב איתיאל מאושר ללא קרדיט. ללא קרדיט, מערכת וואלה!
נאלץ לשוב על עקבותיו לאום אל פחם, שיח ראאד סלאח בנתב"ג בשבת/מערכת וואלה!, ללא קרדיט
ראאד סלאח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית נכנס לכלא בבית המעצר קישון, חיפה. 16 באוגוסט 2020. שלומי גבאי
טוען שהמסמך מעולם לא הגיע לידיו. ראאד סלאח/שלומי גבאי

המסמך עליו חתמה השרה הינו הארכה לצו איסור יציאה מן הארץ לשישה חדשים, שנחתם בחודש מרץ, מעט לפני שעמד לפקוע צו איסור יציאה מהארץ קודם שהוציאה לו בפברואר, לחודש ימים. זאת, מחשש שייצא ל"כנס עממי לפלסטינאי הגלות" בטורקיה.

אלא שפרקליטו של השייח, עו"ד עומר חמאיסי, טען כי המסמך מעולם לא הוצג לו. הוא גם ציין כי לכנס זה הוא עצמו ייעץ לו שלא לצאת. לדבריו, הגוף המארגן אינו בלתי חוקי או כזה שהוצא מחוץ לחוק, אלא שקיים היה סיכוי להשתתפות גורמים שונים שאין לשייח שליטה עליהם.

אתמול התייצב השייח ראאד סלאח בנתב"ג בכוונה לטוס לטורקיה, לדבריו לפגישה עם גורמי ממשל בענייני דת. כבר במהלך הבידוק ועוד טרם הגיע בכלל להציג את דרכונו בביקורת הגבולות, סירבו אנשי הביטחון לאפשר לו להמשיך בהליך הצ'ק אין תוך שמסרו לו כי אסורה יציאתו מן הארץ. לדברי עו"ד חמאיסי שהוזעק לסייע טלפונית, הוא הופתע וכך גם הופתע השייח. איש בנתב"ג לא ידע להסביר מכוח מה נמנעת יציאתו, שהרי בתום מאסרו הושב לו דרכונו, עיכוב היציאה שנמסר לו בשם שרת הפנים בחודש פברואר היה לחודש אחד בלבד ולהשגותיו על האפשרות להאריכו מעולם לא קיבל מענה והשיח עצמו לא קיבל את הצו לידו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שרת הפנים איילת שקד בוועידת העסקים של ג'רוזלם פוסט בלונדון. מארק ישראל סלם, מעריב
"עלול לפגוע בביטחון המדינה". שרת הפנים שקד/מעריב, מארק ישראל סלם
עומסים בנתב"ב 19 בדצמבר 2021. פלאש 90, אתר רשמי
הגיע בכוונה לטוס לכנס בטורקיה. נתב"ג/אתר רשמי, פלאש 90

"המידע הגלוי והחסוי שהוצג בפניי, מבסס כדבעי את החשש כי יציאתו לחו"ל תנוצל לצורך פגישות עם גורמי טרור או לצורך קידום ענייני התנועה האיסלאמית", טענה שקד בדחיית שלל טענותיו של פרקליטו. "שוכנעתי כי יציאתו מן הארץ בתקופה הנוכחית עלולה לפגוע בביטחון המדינה".

לאחר שנמנע ממנו לצאת מהארץ, שב סלאח לביתו באום אל פחם. "רב הנסתר על הגלוי בעניין הזה, כנראה שהשרה רוצה לעשות הון פוליטי על גבו של השיח'", אמר חמאיסי. "כדי לקיים צו צריך לראות אותו. זה צו שנשאר אולי במגירה של שרת הפנים ואנחנו בכלל בתחושה שזה צו שנכתב ונחתם בדיעבד להצדקת מניעת חופש התנועה של השיח'. נימוקיו מצוצים מן האצבע ואין להם שום אחיזה במציאות. התנועה האסלאמית הוכרזה כהתארגנות בלתי מותרת כבר ב-2015 ואיננה קיימת והשיח הצהיר על כך פעם אחר פעם בפני שב"כ, משטרה, ובית משפט"

במשטרה לא הכירו את הצו כלל. מלשכת שרת הפנים הפנו למשרד הפנים שהפנה לרשות האוכלוסין וההגירה שם הבטיחו לאתר את אישור ההמצאה של הארכת הצו לשיח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully