וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורד מסדר היום: אין רוב לחוק להגבלת כהונת ראש הממשלה

עודכן לאחרונה: 22.5.2022 / 19:40

אחת מיוזמות הדגל של הממשלה הנוכחית תוסר מסדר היום, בשל היעדר רוב לקואליציה. על כן, אם ירצו, חברי הכנסת ייאלצו להתחיל את החקיקה מחדש, לאחר שההצעה עברה כבר בקריאה ראשונה. סער תכנן לקדם את החקיקה עם פתיחת כנס הקיץ, אך עקב פרישת סילמן, איבדה הקואליציה את הרוב

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער במהלך ישיבת סייעתו בכנסת 9 במאי 2022. ראובן קסטרו
רצה לקדם את החקיקה. סער/ראובן קסטרו

החוק להגבלת כהונת ראש הממשלה, מיוזמות הדגל של הממשלה הנוכחית, יורד מסדר היום. לוח הזמנים שבו הייתה הקואליציה אמורה להשלים את החקיקה - יסתיים מחר, ובהיעדר רוב, הקואליציה נאלצת להסירו מסדר היום. אם תרצה לקדם את החוק, חברי הכנסת ייאלצו להתחיל את החקיקה מחדש, תרחיש בעל סיכוי נמוך בצל הטלטלות הפוליטיות.

הגבלת כהונה לשתי קדנציות או שמונה שנים היא חקיקה שהופיעה בהסכמים הקואליציוניים, והסכימו עליה כל מפלגות הקואליציה. ההצעה שהוביל שר המשפטים ויו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, אושרה בוועדת החוקה לקריאה שניה ושלישית, אך לפני יציאת הכנסת מפגרה, הקואליציה לא הצליחה לאשר אותו, ובאחת הפעמים נאלצה לדחות את ההצבעה בשל פגישה מדינית של ראש הממשלה נפתלי בנט שהתארכה מעבר למתוכנן.

עידית סילמן, 9 במאי 2022. ראובן קסטרו
בעקבות פרישתה - אין רוב לקואליציה. סילמן/ראובן קסטרו

סער תכנן לקדם את החקיקה בשבוע הראשון של כנס הקיץ, אך בעקבות הפרישה של חברת הכנסת עידית סילמן, הקואליציה איבדה את הרוב הנדרש לאישור החוק - 61 חברי כנסת. בתקווה חדשה בחנו את האפשרות לשיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת שחבריה תמכו בחוק בקריאה ראשונה, אך האפשרות ירדה מהפרק לאור העובדה כי האופוזיציה הייתה הופכת את ההצבעה לאי אמון בממשלה, ותמיכה בחוק, משמעותה - תמיכה בממשלה, צעד שחברי הכנסת של המשותפת היו מתקשים לתמוך בו.

המועד האחרון לאישור החוק בקריאה שניה ושלישית הוא מחר, שבועיים בלבד לאחר חזרת הכנסת מהפגרה אבל בקואליציה מודים כי ההצעה לא תעלה מחר להצבעה, ובעקבות המשברים האחרונים - ספק אם ישובו לקדמו בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully