וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חטופים" בידי חייזרים סובלים מסימפטומים של הלם קרב

18.2.2003 / 0:05

מחקר: אנשים הטוענים שנחטפו מגלים סימנים פוסט טראומתיים; החוקרים: אם אתה באמת מאמין שעברת טראומה, גופך יראה סימנים לכך; הערכה: 4 מיליון אמריקאים חוו חוויה מסוג זה

לאנשים הטוענים כי נחטפו על ידי חייזרים יש תכונות אופי משותפות. כך מגלה מחקר חדש. ל"חטופים" יש נטייה להאמין בפנטזיות והם סובלים מהפרעות שינה. כמו כן מגלה המחקר כי אותם אנשים מאמינים כל כך בחוויות, שלכאורה עברו עליהם, כך שהם סובלים מסימפטומים פיזיים אמיתיים הדומים לאלו של הלומי קרב.

תוצאות המחקר פורסמו בכנס השנתי של ההתאחדות האמריקאית לחקר המדע בדנבר. בראיון לבי.בי.סי אמר פרופסור ריצ'ארד מקנלי מאוניברסיטת הארווארד, כי המחקר מוכיח את "הכוח האדיר של אמונה רגשית". עוד הוא אמר: "אם אתה באמת מאמין שעברה עליך טראומה, וחי את הזכרונות האלו, תראה בדיוק את אותם סימפטומים רגשיים פסיכוסומטיים של אנשים שבאמת עברו טראומה".

קבוצת אנשים הטוענים כי נחטפו על ידי חייזרים סיפרו על חוויותיהם. אחד מהם סיפר: "היו לי מספר מפגשים עם ספינות חלל. כמו כן הוציאו מגופי שתל חייזרי".

לכל חברי הקבוצה היו סיפורים דומים. הערכות הן כי בארה"ב ישנם 4 מיליון בני אדם המאמינים כי הם נחטפו על ידי חייזרים. המדענים לא מאמינים לסיפוריהם, וטוענים כי הם פרי דימיונם של אותם אנשים. אז מדוע "החטופים" באמת מאמינים כי עברו חוויה שכזו?

אמונות טפלות

פרופסור מקנלי מצא כי רבים מהם חולקים את אותן תכונות אופי. לרובם ככולם יש אמונות של "העידן החדש", כגון אמונה בחיים קודמים, בקלפי טארוט, בהשפעות של תזוזת הכוכבים ובטיפולים ביו-אנרגטיים. הפרעות שינה קיצוניות הגורמות להזיות, משותפות אף הן לכל "החטופים".

החוויות המפחידות הללו מביאות את האנשים לטיפול פסיכולוגי. במהלכו מגלים המטפלים כי חטיפה על ידי חייזרים, כהסבר לבעיותיהם, מתקבלת ברצון אצל המטופלים. פרופסור מקנלי נתן לחטיפות החייזרים הסבר רציונלי, שנתמך על ידי פסיכולוגים רבים אחרים בדנבר. לטענתו, אותם יחידים מאמצים לעצמם את "המתכון המקובל" של סיפורי החייזרים.

יחד עם זאת, החוקרים הדגישו כי הנחקרים אכן האמינו בטענותיהם. במעבדה הם התבקשו לספר את חוויותיהם. הסיפורים הוקלטו והושמעו להם מאוחר יותר ותגובתם הפיזית נרשמה. "כשלחייל הלום קרב משמיעים את סיפורו, ליבו מגיב בעוצמה רבה והוא מתחיל להזיע. אדם שלא חווה טראומה כלשהי, לא מגיב בצורה כזו" אמר מקנלי. אותם נחקרים, הגיבו בדיוק אותו הדבר כמו החיילים שסבלו מהלם קרב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully