וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדם דתי מבקש לתבוע את בורגר קינג: הייתי בטוח שהסניף כשר, אך קיבלתי צ'יזבורגר אמיתי

עודכן לאחרונה: 22.5.2022 / 12:53

הלקוח שהגיע לסניף הרשת בקניון בהוד השרון ציפה לקבל את "הצ'יזבורגר הכשר" עם הגבינה הטבעונית שהרשת משווקת בסניף שהוצג ככשר. כשתהה אחרי הנגיסה על איכות חיקוי הגבינה - גילה לתדהמתו כי היא עשויה מחלב פרה, וכי הסניף כבר אינו כשר. הרשת: "מקפידים על כל הכללים"

ברגר קינג. מתוך כתב התביעה, צילום מסך
הכיתוב "כשר" על הסניף, מחוץ לקניון/צילום מסך, מתוך כתב התביעה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד חברת בורגר קינג הוגשה ביום חמישי האחרון לבית המשפט המחוזי בתל אביב, לאחר שאדם דתי אכל צ'יזבורגר בסניף שהוצג ככשר - וגילה לאחר מכן כי הגבינה הייתה מחלב פרה.

בחודשים האחרונים בורגר קינג העלתה קמפיין לתחליפים הכשרים, כמו המבורגרים עם "בייקון" שאינו עשוי מחזיר אלא מהודו וכן "צ'יזבורגר" הכולל "גבינת" צ'דר טבעונית. כלומר: אדם דתי יכול לאכול "צ'יזבורגר" עם "בייקון" מבלי לעבור על חוקי הכשרות של הדת היהודית.

בתחילת החודש הגיע התובע לסניף של הרשת בקניון עזריאלי הוד השרון, שמחוצה לו יש שלט של בורגר קינג שעליו כתוב "כשר", והתובע הניח שהסניף כשר. לפי כתב הבקשה לאישור תביעה ייצוגית, שהוגשה על ידי עו"ד עמית בן ארויה, לאחר שהתובע נגס בהמבורגר - שבו הייתה מה שחשב לגבינה טבעונית - הוא תהה על איכות חיקוי הגבינה, ושאל בדלפק איך מצליחים לייצר טעם כל כך דומה לגבינה רגילה - ואז נאמר לו כי אכן מדובר בגבינה רגילה.

ברגר קינג. מתוך כתב התביעה, צילום מסך
הפרסומות ל"צ'יזבורגר הכשר"/צילום מסך, מתוך כתב התביעה

"המבקש, אדם דתי, הזדעזע. עוד הובהר לו, כי הסניף היה כשר - אבל כבר אינו כשר. המבקש חש תסכול רב ורגשי כעס על כך שאכל אוכל לא כשר ובאופן ספציפי אכל בשר יחד עם חלב - דבר האסור קטגורית על פי דתו ואמונתו", נכתב בכתב התביעה.

עוד הדגיש התובע כי "כי הפגיעה באוטונומיה אינה שמורה רק לציבור שומרי הכשרות, אלא לכל אדם באשר הוא יש את הזכות לדעת מה מכילים המאכלים שהוא מכניס לגופו ולאף גורם אסור להטעות את ציבור הצרכנים בקשר לרכיבים המצויים במוצריו. הדבר נכון, כאמור, לכל אדם ומתגבר ביתר שאת מצד ציבור שומרי הכשרות".

מרשת ברגר קינג נמסר בתגובה כי "הבקשה לייצוגית טרם הגיעה לחברה, וכשתגיע נלמד אותה ונגיב בהתאם. דלק כבעלת השליטה החדשה בברגר קינג מקפידה על כל הכללים ככלל וכללי הכשרות בסניפים הכשרים בפרט, וכך גם חברת ברגר קינג. למען הסר ספק, הסניף האמור אינו כשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully