וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: עשרות אלפים ערכו עצרת מחאה למען פוליטיקאית מהאופוזיציה

עודכן לאחרונה: 22.5.2022 / 12:22

קאנאן קפטנצ'יוגלו ממפלגת העם הרפובליקנית החילונית הורשעה ב-2019 בהעלבת הנשיא רג'פ טייפ ארדואן והמדינה הטורקית. כעת בת ה-50 צפויה לקבל עונש מאסר על תנאי

עשרות אלפי בני אדם יצאו אתמול (שבת) לרחובות באיסטנבול בתמיכה בפוליטיקאית המובילה מהאופוזיציה , קאנאן קפטנצ'יוגלו.

קפטנצ'יוגלו, שעומדת בראש הזרוע באיסטנבול של מפלגת העם הרפובליקנית החילונית (CHP ), הורשעה בהעלבת הנשיא רג'פ טייפ ארדואן והמדינה הטורקית. כעת בת ה-50 צפויה לקבל מאסר על תנאי.

כמה מהאישומים נגדה קשורים לציוצים שפורסמו בטוויטר לפני עשור, על פי דיווח ה-BBC. קפטנצ'יוגלו חזרה ואמרה כי האישומים נגדה הם על רקע פוליטי.

קפטנצ'יוגלו היתה מעורבת בניצחון של CHP בבחירות לראשות העיר איסטנבול ב-2019, שבה הובסה מפלגתו של ארדואן, מפלגת הצדק והפיתוח, על ידי אקרם אימאמאולו ומפלגת העם הרפובליקנית שבאופוזיציה.

אקרם אימאמאולו ויו"ר סניף מפלגת האופוזיציה בעיר איסטנבול, טורקיה, 22 במאי 2019. רויטרס
אקרם אימאמאולו ויו"ר סניף מפלגת האופוזיציה בעיר איסטנבול, טורקיה, 22 במאי 2019/רויטרס

ב-2019, נגזר על קפטנצ'יוגלו עונש מאסר של תשע שנים, שמונה חודשים ו-20 יום. לאחר ערעור על גזר הדין, הוא הופחת לפחות מחמש שנים. תחת החוק הטורקי, גזר דין מתחת לחמש שנים בדרך כלל נהפך למאסר על תנאי.

קפטנצ'יוגלו הואשמה ב"העלבת" הנשיא ארדואן והמדינה הטורקית בציוציה, כמו גם בהפצה של "תעמולת טרור". האישומים קשורים למחאות נגד הממשלה שאירעו ב-2013 ולמפלגת הפועלים של כורדיסטאו (PKK).

ההאשטאג #TurkiyeSeninleCananBaskan (טורקיה עומדת לצדך, יו"ר קאנאן) נהפך לוויראלי ב-2019 במהלך משפטה. לאחר השמעת גזר הדין, אימאמאולו אמר כי "אין צדק במדינה הזאת. בטורקיה, במקום להקשיב למצפון, השופטים נושאים עיניהם לארמון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully