וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון החירום על אבעבועות הקוף: היערכות מיוחדת ובדיקת אפשרות של חיסון

עודכן לאחרונה: 22.5.2022 / 0:12

צוות מיוחד לטיפול במגיפות התכנס לדיון שבו הוצגו הבהרות לגבי אבעבועות הקוף והטיפולים האפשריים במחלה. בדיון הודגש כי אין כל קשר להעדפה מינית, אך לאור העובדה שגברים בקהילת הלהט"ב נדבקו במחלה, נשקלת היערכות לקראת חודש הגאווה שבו מגיעים תיירים רבים מחו"ל

בווידאו: תדרוך של רופאים מבית החולים של מסצ'וסטס על מקרה ראשון של אבעבועות הקוף/צילום: רויטרס

צוות מיוחד של וועדת החיסונים לטיפול במגיפות (צט"ם) התכנס הערב (שבת) לדיון בנושא התחלואה באבעבועות הקוף, בעקבות הגילוי של חולה בישראל. בדיון הוצגו הבהרות לגבי המחלה והטיפולים האפשריים בה, והצוות קיבל עדכון על התמונה העולמית של התפשטות המחלה.

בעדכון שקיבל הצוות צוין כי מדובר במחלה קלה, שרק במקרים מועטים מחמירה ונגמרת במוות. כמו כן נאמר כי אין חשש שהיא תהפוך למגיפה משום שההדבקה מתרחשת רק אחרי הופעת התסמינים. עם זאת, לדברי משרד הבריאות, חשוב לאבחן אותה ולמנוע חשיפה של הסביבה הקרובה לחולה. משרד הבריאות בוחן את ההצטיידות בחיסונים ובתרופות רלוונטיות, ונערך להסדרת האבחון, ככל שיעלה מספר הנדבקים בישראל.

מהדיווחים מאירופה עולה כי רבים מהנדבקים הם גברים מקהילת הלהט"ב. משרד הבריאות הדגיש כי המחלה לא קשורה בשום פנים ואופן להעדפה מינית, אך כצעד מונע העלו חברי הצט"ם את האפשרות להיערך לקראת חודש הגאווה, שבו מגיעים לישראל תיירים רבים מחו"ל.

בדיונים עלתה גם העובדה שלווירוס אבעבועות הקוף יש שני סוגים, האחד קטלני והשני תוקפני פחות. על פי העדויות הגנטיות הראשוניות, הווירוס שבו מדובר הוא הקטלני פחות. כמו כן נבדקת האפשרות לחסן את האוכלוסייה, או לנקוט צעדים של מניעת מגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully