וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות באוסטרליה: לאחר תשע שנים של שלטון שמרני - הלייבור צפוי לנצח

עודכן לאחרונה: 21.5.2022 / 17:41

מפלגות צריכות רוב של 76 מושבים מתוך 151 מושבים בפרלמנט כדי להקים ממשלת רוב. על פי תוצאות חלקיות, לייבור השיגה כ-72 מושבים, הקואליציה של מוריסון השיגה 52, העצמאים והירוקים עם 11

ראש ממשלת אוסטרליה הודה היום (שבת) בתבוסה בבחירות, בעוד מפלגת האופוזיציה, הלייבור, צפויה לסיים כמעט עשור של שלטון שמרני. על פי תוצאות חלקיות, מפלגת הלייבור ומנהיגה אנתוני אלבניזי כמעט בוודאות יקבלו את הזכות להקים ממשלת מיעוט, אף שלא ברור עדיין אם למפלגה יהיו מספיק מושבים בשביל לזכות ברוב בפרלמנט, משום שספירת הקולות עדיין נמשכת.

מפלגות צריכות רוב של 76 מושבים מתוך 151 מושבים בפרלמנט כדי להקים ממשלת רוב. לייבור השיגה עד כה כ-72 מושבים, על פי ועדת הבחירות האוסטרלית. הקואליציה של מוריסון השיגה 52, העצמאים והירוקים 11, ו-16 מושבים נוספים עדיין לא ידועים, על פי הערכות של תאגיד השידור האוסטרלי.

למרות התוצאות החלקיות, ברור כבר שהבוחרים הענישו את הקואליציה הלאומית ליברלית של ראש הממשלה המכהן סקוט מוריסון, במיוחד במערב אוסטרליה ובאזורים אמידים.

מפלגת הירוקים וקבוצה שנקראת העצמאים התכולים, שמתמודדת על מצע של יושרה, שוויון מגזרי ושינוי אקלים, השיגה עד כה תוצאות חזקות, גם בשל זעם הציבור על חוסר הפעולה בקשר למשבר האקלים, בעקבות שיטפונות ושריפות קטלניות שפקדו את אוסטרליה באחרונה.

כך שנראה שהפרלמנט החדש יהיה הרבה פחות ספקני לגבי האקלים לעומת הממשל תומך כריית הפחם של מוריסון.

ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון בוויעדת האקלים בגלזגו, 2021. AP
ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון בוויעדת האקלים בגלזגו, 2021/AP

מוריסון אמר בנאום ההפסד: "הלילה, דיברתי עם מנהיג האופוזיציה וראש הממשלה הנכנס, אנתוני אלבניזי. בירכתי אותו על ניצחונו בבחירות הערב", והוסיף כי הוא פורש ממנהיגות מפלגתו.

אלבניזי אמר כי הוא רוצה לאחד את המדינה. "אני חושב שאנשים רוצים להתאחד, לחפש מכנה משותף, להביט לעבר מטרה משותפת. אני חושב שנמאס לאנשים מפילוג, והם רוצים להתאחד כאומה, ואני מתכוון להוביל זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully