וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף גורדין ימונה למפקד פיקוד צפון, הקצין שנכנס למנהרה בגבול לבנון בלי אישור יחליפו

עודכן לאחרונה: 19.5.2022 / 21:55

רפי מילוא, שהחליט על דעת עצמו לצעוד לתוך מנהרת חיזבאללה בזמן מבצע מגן צפוני, ימונה למפקד פיקוד העורף: "יש למילוא חשיבות גדולה מאוד בצה"ל, במיוחד בזכות הידע והיצירתיות שלו". כעת, כשסיים את תפקידו, לא ברור אם אמיר ברעם יתמודד על תפקיד סגן הרמטכ"ל

הרמטכ"ל אביב כוכבי הודיע היום (חמישי) על שני מינויים חדשים במטה הכללי. הראשון, האלוף אורי גורדין, שימונה מפקד פיקוד הצפון במקומו של האלוף אמיר ברעם. השני, תא"ל רפי מילוא, שימונה למפקד פיקוד העורף במקומו של האלוף אורי גורדין.

המינויים מוגדרים כצפויים וראויים, למעט הרעש תקשורתי בשנים האחרונות סביב רפי מילוא. זאת, לאחר שבזמן מבצע מגן צפוני, בו נחשפו מנהרות חיזבאללה בצפון, החליט מילוא, ששימש אז מפקד עוצבת הגליל, על דעת עצמו לצעוד בתוך מנהרה עד הכפר ראמיה בדרום לבנון. הפעולה עוררה ביקורת בצמרת צה"ל, שכן אם חלילה היה נתקל בכוח חיזבאללה מתחת לפני האדמה והיה מסתבך, היה גורר את צה"ל לכאורה לתגובה צבאית שהיתה מסכנת את האזור כולו.

עצרת לסיום מבצע ״מגן צפוני״ והענקת 
ציון לשבח מטעם מפקד עוצבת "הגליל" לרב-סרן י', 
19 במרץ 2019
בתמונה תא"ל רפי מילוא, מפקד עוצבת הגליל. דובר צה"ל
"מביא ידע והיצירתיות אל שולחן מקבלי ההחלטות", תא״ל רפי מילוא/דובר צה"ל

בעקבות תחקיר שנעשה בפיקוד הצפון, החליט הרמטכ"ל כוכבי לנזוף במילוא ולעכב את קידומו. מילוא נפגע באופן אישי מהחלטתו של כוכבי, ולטענת מקורביו החליט לפרוש מהצבא. אולם, בעידוד מפקדים בכירים בעבר ובהווה, כולל תמיכה בלתי מסויגת של שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן שהעריך אותו מאוד., חזר בו והתמנה למפקד מכללת פו"ם (פיקוד ומטה) של צה"ל בגלילות. מילוא צמח בשייטת 13 ופיקד עליה, הוא עתיר ניסיון מבצעי בדגש על מבצעים מיוחדים, ומוגדר כאחד מהמפקדים האמיצים בצה"ל.

גורם ביטחוני בכיר אמר לוואלה! כי לקצין כמו רפי מילוא יש חשיבות גדולה מאוד בתוך צה"ל, במיוחד בזכות הידע שלו והיצירתיות שהוא תמיד מביא אל שולחן מקבלי ההחלטות. כמו כן, מסר הגורם כי עדיין לא ברור האם אמיר ברעם יתמודד על תפקיד סגן הרמטכ"ל במקום הרצי הלוי, כעת כשסיים את תפקידו כמפקד פצ"ן, או יפרוש מהצבא.

אלוף פיקוד הצפון, אורי גורדין 11 במאי 2021. ראובן קסטרו
אלוף אורי גורדין, ימונה למפקד פיקוד הצפון/ראובן קסטרו

בתחילת חודש יולי התחיל שר הביטחון בני גנץ לראיין מועמדים לתפקיד הרמטכ"ל הבא במקומו של כוכבי, שיסיים את תפקידו ב- 1.1.23. שלושת המועמדים הם: האלוף איל זמיר, שכבר כיהן בעבר כסגן רמטכ"ל, סגן הרמטכ"ל הנוכחי האלוף הרצי הלוי, והאלוף יואל סטריק, שיכול גם לשמש כסגנו של אחד משני האלופים שיבחרו על פניו לתפקיד הרמטכ"ל ואז להתמודד בעתיד על תפקיד הרמטכ"ל. גורמי צבא העריכו כי מפקד המכללות הצבאיות ומפקדת העומק איתי וירוב צפוי לפרוש מצה"ל, זאת לאחר שלא נבחר למפקד פיקוד הצפון, ויפנה מקום לאחד התא"לים הוותיקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully