וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות על אבעבועות הקוף: חזרתם עם חום מחו"ל? לכו להיבדק

עודכן לאחרונה: 19.5.2022 / 21:25

בעקבות התגלות עשרות מקרים של המחלה הוויראלית ברחבי אירופה משרד הבריאות פרסם הנחיות לצוותים הרפואיים בישראל להעלאת מודעות למחלה המתבטאת בחום ופריחה שלפוחיתית. עד כה, בישראל לא דווח על מקרה של אדם שחלה וארגון הבריאות העולמי חוקר את ההתפרצות

משרד הבריאות פרסם היום (חמישי) הנחיות לצוותים הרפואיים בישראל להעלאת מודעות למחלת אבעבועות הקוף וקרא לכל אדם החוזר מחו"ל ומפתח חום ופריחה שלפוחיתית להיבדק אצל גורמי רפואה.

בהודעה שהוציא למנכ"לי קופות החולים ולמנהלי בתי החולים אמר כי "יש לדווח על כל מקרה עם חשד קליני או אפידמיולוגי מידית בטלפון לרופא המחוז. רופא המחוז יעדכן מידית את ראש שירותי בריאות הציבור ומנהלת האגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות".

מחלת אבעבועות הקוף היא מחלה ויראלית העלולה לעבור ממכרסמים וקופים וכן לעבור במגע קרוב בין בני אדם. המחלה מתבטאת בחום, פריחה שלפוחיתית והגדלה של קשרי לימפה. בימים האחרונים דווחו כ-50 מקרים בעולם במספר מדינות, ומקרים נוספים נמצאים בבדיקה. עד כה, בישראל לא דווח על מקרה של אדם שחלה.

אדם עם אבעבועות קופים בהתפרצות של המחלה ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו. CDC/Brian W.J. Mahy, רויטרס
אדם הלוקה באבעבועות הקוף/רויטרס, CDC/Brian W.J. Mahy
אדם עם אבעבועות קופים בהתפרצות של המחלה ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו. CDC/Brian W.J. Mahy, רויטרס
המחלה מתבטאת בחום, פריחה שלפוחיתית והגדלה של קשרי לימפה/רויטרס, CDC/Brian W.J. Mahy

ספרד ופורטוגל זיהו השבוע למעלה מ-40 מקרים חשודים של אבעבועות הקוף (monkeypox), כאשר שתי ההתפרצויות מרוכזות באזור מדריד וליסבון. בנוסף, מקרה של אבעבועות הקוף זוהה במסצ'וסטס בארה"ב אתמול, כאשר גורמי הבריאות הסבירו כי מדובר באדם בוגר שחזר לאחרונה מקנדה, שם נדבק במחלה.

גם ברשויות הבריאות הבריטיות אמרו כי גילו שבעה מקרים עד כה החודש ומקרה ראשון של אבעבועות הקוף אובחן היום באיטליה. ארגון הבריאות העולמי חוקר את ההתפרצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully