וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיקוד העורף מתרגל הפרות סדר ב-41 יישובים ברחבי הארץ

עודכן לאחרונה: 19.5.2022 / 17:32

הכוחות החלו השבוע בתרגיל שיתפרס בכל רחבי הארץ וצפוי לתרגל מספר רב של תרחישים - הפרות סדר באזורי הרס, ירי רקטות, ואפילו תרגול הפסקת חשמל בת 18 שעות בחיפה. זאת, כמסקנה מאירועי שומר חומות. "אם נידרש לבצע חילוץ והצלה, נחלץ גם אם תהיה הפרת סדר"

בווידאו: תרגיל פיקוד העורף/דובר צה"ל

פיקוד העורף החל השבוע בתרגול אבטחת שיירות צה" ברחבי הארץ. במהלך השבוע, יתרגלו הכוחת שלל תרחישים בהם מלחמה בגזרות השונות, ירי רקטות, חילוץ מהפרות סדר באזורים המועדים לכך, הפסקות חשמל ארוכות במיוחד, אתרי הרס, ועוד.

גורם בכיר בפיקוד העורף התייחס לתרגיל ואמר כי "בשבוע הזה אנחנו בתוך המערכה היותר עצימה. אנחנו מתרגלים את כלל האתגרים שלמדנו בשומר חומות. גם בהקשר של קצב האש שצפוי להיות מאוד גבוה, בוודאי אם נילחם נגד חיזבאללה במערכה הבאה". עוד הוסיף הגורם כי "אנחנו מתרגלים גם הפרות סדר בתוך פנים הארץ, לכל אורכה ורוחבה, כפי שהיה בשומר חומות. התפנות אזרחים ממרחבים שתחת עומסים גדולים של טילים, וקשיים ברציפות התפקוד. כל הדבר הזה מתורגל באופן רחב".

פיקוד העורף, תרגיל המפקדות המטכ"לי ותרגיל העורף הארצי. דובר צה"ל
"מתרגלים הפרות סדר בכל הארץ, כפי שהיה בשומר חומות"/דובר צה"ל

פיקוד העורף צפוי לתרגל השבוע תרחשי מלחמה בכמה חזיתות. מדובר בפרישה גדולה במיוחד, עם תרגול ב-42 עיריות שונות ומפעלים גדולים, ותרגילי התראות על רקטות ב-61 יישובים. "אתמול תרגלנו בבז'ן, בתוך המרחב האזרחי. אנחנו מתרגלים גם תרחישים של רקטות שנופלות במרחבים מסוכנים, גם במרחב האזרחי, גם באפליקציות, וגם בצופרים. אתמול היה בטירת הכרמל. מתרגלים גם חדירת מחבלים מול גבול לבנון ועזה. הקושי הגדול בתרגול שלנו הוא בניית תמונת מצב מהימנה ונכונה של מה קורה בעורף".

כמו כן, במהלך השבוע יתרגל פיקוד העורף גם אירועי חירום לא מלחמתיים, בהם הרס מבנים, קלים וכבדים, הפסקות חשמל ועוד. "אנחנו עושים תרגול רחב של כלל המתארים שאנחנו יכולים לפגוש. לדוגמה הפסקת חשמל ארוכה של 18 שעות בכל מרחב חיפה". כמו כן, התייחס הגורם למקרה שבו יידרשו הלוחמים לבצע חילוץ מאתר הרס בו יתפרצו הפרות סדר ואמר כי "הלוחמים שלנו מצוידים בנשק ואמצעי לחימה וידועים לייצר אבטחה לעצמם. כשנידרש לעניין יש גם פלוגות שיטור ונדרש לשתף פעולה. אם נידרש לבצע חילוץ והצלה, נעשה חילוץ והצלה גם אם תהיה הפרת סדר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
פיקוד העורף, תרגיל המפקדות המטכ"לי ותרגיל העורף הארצי. דובר צה"ל
"אין קשר בין ביטול התרגיל באום אל-פחם וברהט לשיתוף הפעולה שלנו איתם"/דובר צה"ל

כמו כן, הסביר הגורם כי בזמן מלחמה קיים חשש שתושבי הערים יתקפו את שיירות צה"ל בכבישים המרכזיים לאורך המדינה. "אנחנו מתרגלים גם שמונה גדודים של שתי חטיבות של פיקוד העורף שאמורות לתת מענה לחופש התנועה של שיירות צה"ל בשטחי ישראל", הסביר הגורם, "זה קורה בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל. אנחנו בתיאום מלא איתם". עוד הוסיף הגורם כי הכוחות מצוידים גם באמצעים לפיזור הפגנות ובתחמושת אל-הרג למקרים של הפרות סדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully