וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: כלי טיס חשוד יורט מעל רצועת עזה

עודכן לאחרונה: 19.5.2022 / 14:31

הכלי החשוד אותר על ידי לוחמי צה"ל ולא חצה לשטח ישראל. גורם צבאי מסר כי הלוחמים זיהו את כלי הטיס כשהוא מתרומם. "לא לקחו סיכונים ויירטו אותו". מדובר באירוע הביטחוני השני היום, כשמוקדם יותר אזעקות נשמעו באזור יישובי גבול לבנון בשל טעות בזיהוי של צה"ל

שתי רקטות שוגרו מעזה והתפוצצו בשטח הרצועה, 22 באפריל 2022/משתלת בן בן נתיב העשרה

לוחמי צה"ל יירטו היום (חמישי) כלי טיס חשוד מעל שטח רצועת עזה. הכלי החשוד אותר על ידי לוחמי הגנה אווירית ולא חצה לשטח ישראל. גורם צבאי מסר כי הלוחמים זיהו את כלי הטיס כשהוא מתרומם. "לא לקחו סיכונים ויירטו אותו. הוא לא הצליח לחצות את הגבול".

"כלי חשוד זוהה לפני זמן קצר במרחב האווירי שמעל שטח רצועת עזה. הוא יורט והיה במעקב של יחידת הבקרה האווירית לאורך כל האירוע", נכתב בהודעת דובר צה"ל.

מדובר באירוע הביטחוני השני היום, כשמוקדם יותר התרעות שווא הופעלו באזור יישובי גבול לבנון בעקבות טעות בזיהוי של צה"ל. כלי טיס בלתי מאויש של צה"ל חג באזור, וזוהה בטעות על ידי לוחמי ההגנה האווירית ככלי טיס עוין. בעקבות זאת, הופעלה מערכת כיפת ברזל ואזעקות שווא נשמעו באזור. שתי רקטות נורו לעבר המל"ט, אך לא פגעו בו. עלות כל אחד משני המיירטים שנורו בטעות כ-200 אלף שקל.

ייורטים בשמי עוטף עזה 18 במאי 2021. שי מכלוף
לא חצה לשטח ישראל. יירוט בעוטף עזה/שי מכלוף

"בשל טעות בזיהוי, שיגרו לוחמי ההגנה האווירית מיירטים וכתוצאה מכך הופעלה התרעה", נכתב בהודעת דובר צה"ל. לא דווח על נפגעים בעקבות האירוע. תושבים דיווחו על קולות פיצוצים באזור בירנית והאזעקה נשמעה בשתולה, פסוטה, נטועה, מנחם, אבירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully