וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה בוחרת: הלייבור רוצה לשוב לשלטון לאחר 9 שנים

עודכן לאחרונה: 19.5.2022 / 12:41

הקואליציה הלאומית הליברלית השמרנית מתמודדת על כהונה רביעית ברציפות. התחזקות של המועמדים העצמאיים שמתמודדים על מצע של אקלים, מלחמה בשחיתות ושוויון מגדרי עשוי להוביל לפרלמנט תלוי

אוסטרליה הולכת לקלפיות בשבת בבחירות כלליות. הקואליציה הלאומית הליברלית השמרנית מתמודדת על כהונה רביעית ברציפות, ואילו מפלגת הלייבור רוצה לשוב לשלטון אחר תשע שנים באופוזיציה.

הסקרים מצביעים על הובלה של הלייבור, אך הפער הצטמצם בשבועות האחרונים של הקמפיינים. התחזקות של המועמדים העצמאיים שמתמודדים על מצע של אקלים, מלחמה בשחיתות ושוויון מגדרי עשוי להוביל לפרלמנט תלוי - פרלמנט שאין בו רוב מוחלט לאחת המפלגות.

הפרלמנט

אוסטרליה היא פדרציה המאגדת בתוכה שש מדינות ועשר טריטוריות, שלוש מהן חלק מהיבשת עצמה. המדינות הן ניו סאות' ויילס, ויקטוריה, קווינסלנד, אוסטרליה הדרומית, אוסטרליה המערבית וטסמניה. הטריטוריות הן "הטריטוריה הצפונית", "טריטוריית מפרץ ג'רוויס" ו"טריטוריית הבירה האוסטרלית". אוסטרליה היא מונרכיה חוקתית, משתייכת לממלכות חבר העמים הבריטי והמלכה אליזבת השנייה היא ראש המדינה.

בבית הנבחרים יש 151 מושבים, 76 מהם נדרשים כדי להשיג רוב ליצירת ממשלה. בפרלמנט האחרון, הקואליציה השמרנית זכתה ב-76 מושבים והלייבור ב-68, עם שבעה חברי פרלמנט עצמאיים וממפלגות קטנות. כל מושבי הפרלמנט עומדים לבחירה בשבת.

ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון בוויעדת האקלים בגלזגו, 2021. AP
ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון בוויעדת האקלים בגלזגו, 2021/AP

בסנאט יש 76 מושבים, 12 מושבים לשש המדינות ושניים לכל אחת משתי הטריטוריות. בפרלמנט האחרון הקואליציה קיבלה 36 מושבים, הלייבור 26, והעצמאים 14. יש 40 מושבים שעומדים לבחירה כעת. שישה לכל מדינה וארבע טריטוריות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

כלכלה

האתגרים העתידיים שעמם יתמודד המנצח כוללים אינפלציה, שמגיעה כיום לשיא של שני עשורים, ריביות גבוהות יותר שרק התחילו לעלות לראשונה מזה יותר מ-11 שנה, והשלכות מגפת הקורונה שהובילו לגירעונות תקציביים עצומים.

אקלים

קבוצה של מועמדים עצמאים שמתמקדת באקלים מאיימת על כמה מהמושבים של הממשלה שנחשבו עד כה בטוחים. זאת על רקע זעם ציבורי לאחר שלוש שנים של שריפות, שיטפונות ומגפה.

המזהמות ביותר. אוסטרליה. וואלה, מערכת וואלה!
המזהמות ביותר. אוסטרליה/מערכת וואלה!, וואלה

מועמדים אלה עשויים לגנוב מושבים מכמה חברי הממשלה הוותיקים ואולי אף להיות המחנה המכריע בגיבוש ממשלה חדשה.

מדיניות חוץ

סין נמצאת במוקד מדיניות החוץ של אוסטרליה. באפריל סין הודיעה כי חתמה על הסכם ביטחוני עם איי שלמה, הודעה שעוררה חששות בארצות הברית ובעלות בריתה, אוסטרליה וניו זילנד, לגבי ההשפעה הגוברת של סין באזור שבאופן היסטורי היה נתון להשפעתן. באוסטרליה הדאגה העיקרית היא שההסכם יוביל לנוכחות צבאית סינית פחות מ-2,000 ק"מ מחופיה. שרת החוץ מאריס פיין אמרה כי אוסטרליה "מאוכזבת עמוקות" ומבקשת עוד פרטים לגבי ההסכם. לדבריה, ההסכם עלול "לחתור תחת היציבות באזור".

אנתוני אלבניז, מנהיג הלייבור, אוסטרליה. AP
אנתוני אלבניז, מנהיג הלייבור, אוסטרליה/AP

אופי

ראש הממשלה סקוט מוריסון הבטיח לשנות את סגנון המשילות שלו והודה כי הוא "קצת בולדוזר", אחרי שהבין שהאופי שלו מהווה בעיה בקמפיין הבחירות. מנהיג הלייבור אנתוני אלבניז מציע חלופה שמבוססת על שורשיו במעמד הפועלים וסגנונו הפרגמטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully