וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפלישה האכזרית לעיראק"? הנשיא בוש שוב עושה פדיחות

עודכן לאחרונה: 19.5.2022 / 12:04

בנאום באוניברסיטה בדאלאס, אמר הנשיא ה-41 של ארצות הברית כי "התוצאה של היעדר בלמים ואיזונים ברוסיה, וההחלטה של אדם אחד לפתוח בפלישה לא מוצדקת בעליל ואכזרית לעיראק", לפני שתיקן, "אני מתכוון לאוקראינה". את זלנסקי הוא כינה "איש קטן ומגניב"

הנאום של בוש

נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ורג' וו. בוש בן ה-75 נתפש שוב אתמול (רביעי) בפליטת פה פרוידיאנית ומביכה ביותר כשהישווה את נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי למנהיג הבריטי במלחמת העולם השנייה, וינסטון צ'רצ'יל, ואת עצמו לנשיא הרוסי ולדימיר פוטין.

הנשיא ה-41 נאם במתחם בוש לייבררי באוניברסיטת Southern Methodist בדאלאס שבטקסס, והתייחס גם לפוטין, לזוועות המלחמה - ולמתקפה הרוסית על אוקראינה - אך התבלבל, כהרגלו.

"התוצאה של היעדר בלמים ואיזונים ברוסיה, וההחלטה של אדם אחד לפתוח בפלישה לא מוצדקת בעליל ואכזרית לעיראק", הוא אמר לפני שהבין את טעותו ותיקן, "אני מתכוון לאוקראינה", הוסיף. בוש ייחס את הטעות לגילו המבוגר ומילמל בשקט, "גם לעיראק", והוסיף "נו טוב, 75".

בוש אמר גם כי "הבחירות הרוסיות מזויפות" ומתנגדים פוליטים מחוסלים. "הבחירות ברוסיה מכורות מראש", הוא ציין. "המתנגדים פוליטית נכלאים או מחוסלים כך שלא יוכלו להשתתף בתהליך הבחירות".

גורג' בוש פורץ בבכי במהלך טקס ההלוויה של אביו בטקס אשכבה בוושינגטון 5 בדצמבר 2018. רויטרס
גורג' בוש פורץ בבכי במהלך טקס ההלוויה של אביו בטקס אשכבה בוושינגטון 5 בדצמבר 2018/רויטרס

"צ'רצ'יל של המאה ה-21"

בוש היה נשיא ארצות הברית כמתקפת הטרור המשולבת ב-11 בספטמבר 2001. בשנים שלאחר מכן, הוא שלח כוחות אמריקנים לאפגניסטאן ולעיראק לנהל מלחמות ממושכות ויקרות שגבו קורבנות רבים. ביקורת עזה נמתחה עליו על ההחלטה לפלוש לעיראק על סמך מידע מוטעה.

קודם לכן בנאומו הוא כינה את זלנסקי "איש קטן ומגניב" ו"צ'רצ'יל של המאה ה-21".

לפני חצי שנה, ביובל 20 למתקפת הטרור מ-2001, בוש השווה את המהומות על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021 לטרוריסטים שתוקפים את ארצות הברית.

"יש ראיות מצטברות לכך שהסכנות למדינה שלנו מגיעות לא רק מחוץ לגבולות, אלא גם מבפנים. אין דמיון רב בין קיצונים אלימים מבחוץ ואלימות בבית, אך העוינות שלהם לפלורליזם, האדישות לחיי אדם, הנחישות לטמא סמלים לאומיים, הם הצאצאים של אותה רוח רעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully