וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזעקות נשמעו בצפון בשל טעות בזיהוי; כיפת ברזל הופעלה נגד מל"ט של צה"ל

עודכן לאחרונה: 19.5.2022 / 21:57

התרעות שווא הופעלו באזור יישובי גבול לבנון בעקבות טעות בזיהוי של צה"ל, לאחר שמערכת כיפת ברזל זיהתה מל"ט של צה"ל ככלי טיס עוין. שתי רקטות שוגרו לעברו - אך לא פגעו בו. מתחקיר ראשוני עולה כי הסיבה לתקרית היא שמפעילי כלי הטיס לא עדכנו את גורמי המקצוע

בווידאו: כיפת ברזל הופעלה על מל”ט צה”לי בשל טעות בזיהוי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

התרעות שווא הופעלו הבוקר (חמישי) באזור יישובי גבול לבנון בעקבות טעות בזיהוי של צה"ל. כלי טיס בלתי מאויש של צה"ל חג באזור, וזוהה בטעות על ידי לוחמי ההגנה האווירית ככלי טיס עוין. בעקבות זאת, הופעלה מערכת כיפת ברזל ואזעקות שווא נשמעו באזור. שתי רקטות נורו לעבר המל"ט, אך לא פגעו בו. עלות כל אחד משני המיירטים שנורו בטעות כ-200 אלף שקל.

"בשל טעות בזיהוי, שיגרו לוחמי ההגנה האווירית מיירטים וכתוצאה מכך הופעלה התרעה", נכתב בהודעת דובר צה"ל. לא דווח על נפגעים בעקבות האירוע. תושבים דיווחו על קולות פיצוצים באזור בירנית והאזעקה נשמעה בשתולה, פסוטה, נטועה, מנחם, אבירים.

מתחקיר ראשוני שהובא לידיעת מפקדים בצה"ל עולה כי מפעילי כלי הטיס בגבול הצפון לא עדכנו בהתאם לנהלים את גורמי המקצוע ולכן לוחמי סוללת כיפת ברזל זיהו את כלי הטיס ככלי טיס עוין ושיגרו לעברו מיירטים. אם היו מעדכנים על הפעילות במרחב היה נמנע ניסיון היירוט.

יירוט כיפת ברזל בצפון. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, תמונות גולשים
גבול לבנון, הבוקר/תמונות גולשים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים
יירוט כיפת ברזל בצפון. שגיא וקנין, תמונות גולשים
כיפת ברזל בשמי גבול לבנון, היום/תמונות גולשים, שגיא וקנין

"שמעתי שני פיצוצים", אמרה בעלת מזנון שממש על גדר הגבול במושב שתולה, "במקביל קיבלנו התראה. האמת היא שאין לנו כאן מרחב מוגן אז אין לנו ככ לאן ללכת"." האזעקה פעלה חצי דקה לפני ששמענו 'בום'", סיפרה תושבת שתולה לוואלה!. "זה משהו שכבר שכחנו פה וכנראה מישהו רוצה להזכיר לנו. לא מפחדים. יש לנו מקלט אבל בינתיים לא נכנסנו אליו. עכשיו שומעים מטוסים באוויר. סומכים על צה"ל. ממשיכים בשיגרה. מחכים לשמוע מה זה היה".

"לא היתה אזעקה ופתאום שמענו שני פיצוצים אדירים", סיפר לוואלה! גדי, תושב אחד מקיבוצי האזור שהיה אותה עת בבית מרקחת בשלומי, "כאן לא קיבלנו התרעה ומישהו אמר שזה בטח בומים על קוליים והשיגרה נמשכה ונמשכת כרגיל. שרק גם ימשיך ככה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully