וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנטומיה של סקנדל - הריאליטי: חבר הפרלמנט הבריטי שחשוד באונס שוחרר בערבות

עודכן לאחרונה: 18.5.2022 / 14:18

המשטרה בלונדון פתחה בחקירה של חבר פרלמנט בשנות ה-50 לחייו, שמואשם באונס והטרדות מיניות שנמשכו מ-2002 ועד ל-2009. הוא קיבל הוראה לא להגיע לבתי הפרלמנט. שמו לא אושר לפרסום

בחודש שעבר עלתה בנטפליקס המיני-סדרה הבריטית "אנטומיה של סקנדל", שמתמקדת בפרשייה שבה חבר פרלמנט שמרני וחבר קרוב של ראש הממשלה, מואשם באונס על ידי העוזרת שלו ומאהבתו לשעבר. הסדרה הצליחה בקרב הציבור הבריטי משום שבשנים האחרונות, נראה כי המציאות במפלגה השמרנית עולה על כל דמיון, גם של התסריטאים הטובים ביותר. לראיה, הסקנדל החדש שנחשף אתמול, עם מעצרו של חברת פרלמנט שמרני בחשד לאונס והטרדות מיניות במשך שנים.

אותו חבר הפרלמנט השמרני מבריטניה, שנעצר אתמול (שלישי) בחשד לאונס ועברות אחרות של הטרדה מינית שנמשכו שבע שנים, שוחרר היום בערבות, כך על פי הודעת משטרת המטרופולין של לונדון שפתחה בחקירה.

על פי סקוטלנד יארד, האיש, ששמו לא אושר לפרסום, הוא בשנות ה-50 לחייו. הוא נעצר גם בחשד למעשה מגונה, ניצול אמון והתנהלות לא ראויה בתפקיד ציבורי - כל העברות קרו בלונדון.

המצליף הראשי של המפלגה השמרנית כריס היטון-האריס ביקש מחבר הפרלמנט לא להגיע לבית הפרלמנט, אך לא השעה אותו, כלומר, הוא עדיין חבר פרלמנט מטעם השמרנים.

שרת החוץ מגיבה למעצר

המצליף הראשי מגיב למעצר

בוריס ג'ונסון מגיב למעצר

המפלגה השמרנית הבריטית נתונה באחרונה לחץ מתגבר מבפנים לחשוף את שם החשוד. אך שרת החוץ ליז טראס אמרה היום כי "שאלת חשיפת זהות חבר הפרלמנט היא עניין של המשטרה". מהמשטרה נמסר הבוקר כי חבר הפרלמנט "שוחרר בערבות" וכי "החקירה נמשכת" בהובלת היחידה המיוחדת לפשיעה.

בחודש שעבר נחשף כי ועדת התלונות העצמאית של הפרלמנט קיבלה כ-70 האשמות בהתנהגות מינית בלתי הולמת של כ-56 חברי פרלמנט, דיווח סאנדיי טיימס, על פי מקורות שסירבו להזדהות. ההאשמות כללו הטרדה מינית ועברות חמורות יותר.

על פי הערכות, רק בשנה האחרונה, כ-15 חברי פרלמנט נחקרו על ידי הוועדה שבודקת האשמות של בריונות, הטרדה והתנהגות מינית בלתי הולמת.

קורונה בלונדון. 15 בדצמבר 2021. רויטרס
קורונה בלונדון. 15 בדצמבר 2021/רויטרס

מוקדם יותר החודש התפטר אימרן אחמד חאן מתפקידו כחבר הפרלמנט מטעם המפלגה השמרנית לאחר שהורשע בתקיפה מינית של נער בן 15. מחוקק שמרן נוסף בשם דיוויד וורבורטון הושעה מתפקידו לפני כחודש וחצי בעקבות טענות שהטריד מינית.
בסוף אפריל, ניל פריש, בן ה- 65 שכיהן בפרלמנט מטעם המפלגה השמרנית מ-2010, התפטר אחרי שהודה בשני מקרים שבהם צפה בפורנו בבית הנבחרים.

ב-2020, נגזר על חבר הפרלמנט השמרני צ'רלי אלפיק עונש של שנתיים בכלא, לאחר שנמצא אשם בשלושה סעיפים של תקיפה מינית נגד שתי נשים, האחת עובדת פרלמנט ב-2016; השנייה, אישה בבית משפחתו בלונדון ב-2007.

בשנה שעברה חברת פרלמנט לשעבר מטעם מפלגת הלייבור, מייק היל, התפטר לאחר שעובדת פרלמנטרית לשעבר האשימה אותו בהטרדה מינית ובריונות במשך 16 חודשים, תפס אותה והתחכך בגופה.

המפלגה השמרנית, ככל הנראה, לא תקבל החלטה לגבי חבר הפרלמנט עד שהחקירה המשטרתית תסתיים. עם זאת, שרת החוץ אמרה שהיא "מאוד מאוד מודאגת" מכך שהפוליטיקאי נעצר. לסקיי ניוז היא אמרה, "ברור שזה עניין משטרתי. המשטרה עובדת כעת על החקירה אך זה מטריד לראות את ההאשמות המחרידות מועלות שוב לגבי חבר פרלמנט". היא הוסיפה כי אינה יודעת מי החשוד.

טראס גם אמרה לרדיו LBC כי "התרבות בבית התחתון השתנתה וצריכה להשתנות עוד. צריך לעשות יותר כדי למקצע את הדרך שבה הבית התחתון פועל. אף איני חושבת שזאת הצדקה לביצוע פשעים מחרידים כאלה".

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בהצהרה על הדו"ח של סו גריי בנוגע למסיבות לכאורה ברחוב דאונינג 10 במהלך סגר הקורונה, 31 בינואר 2022.. רויטרס
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בהצהרה על הדו"ח של סו גריי בנוגע למסיבות לכאורה ברחוב דאונינג 10 במהלך סגר הקורונה, 31 בינואר 2022./רויטרס

ראש הממשלה הבריטי בוריס ג'ונסון אמר אתמול בפגישת קבינט כי "פשיעה, פשיעה, פשיעה היא הדבר שבו צריך להתמקד". הוא הוסיף כי קורבנות של אלימות מינית ואלימות במשפחה צריכים לדעת שהממשלה לצדם, "אנחנו רוצים שיותר אנסים יועמדו לדין", הוא ציין. באפריל אמר ג'ונסון כי התנהגות מינית בלתי הולמת היא "בסיס לפיטורים" של שרים.

ג'ונסון עצמו נמצא אשם ונקנס בגין הפרת החוק אחרי שהפר את מגבלות סגר הקורונה בשנה שעברה ונכח בכמה אירועים, כולל מסיבת יום הולדת שנערכה בעבורו על ידי צוותו. הוא ראש הממשלה הראשון בהיסטוריה של בריטניה שהפר את החוק. אלגרה סטרטון, היועצת שלו, התפטרה לאחר שסרטון שבו היא נראית מתלוצצת על מסיבה "לא חוקית" בדאונינג 10 במהלך הסגר, נחשף. ג'ונסון גם נחקר לגבי חשד שהטעה חקירה לגבי תרומות לשיפוץ הדירה שלו ברחוב דאונינג.

מנהיג מפלגת הלייבור, קיר סטארמר, התחייב בשבוע שעבר להתפטר, אם משטרת דורהם בצפון אנגליה תמצא שבשנה שעברה, כששתה בירה ואכל קארי עם עמיתיו בסוף יום של קמפיין, הוא הפר את חוקי הקורונה ואת הסגר.

על פי דיווח אתר טלגרף, אמש לא היתה תשובה בביתו של חבר הפרלמנט. האדם שענה לטלפון בלשכתו, אמר: "אני מצטער אך אין לנו כל מידע", לפני שניתק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully