וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלמידים באלקנה סירבו לבקשת המועצה להשתתף בביקור בנט: "לא רצוי כאן"

עודכן לאחרונה: 17.5.2022 / 18:06

רה"מ הגיע היום להתנחלות במסגרת ביקור ראשון בשטחי יו"ש מאז הקמת הממשלה. לידי וואלה! הגיעו תכתובות בקבוצת ווטסאפ בה מבשרת אחת המורות לתלמידים כי יפגשו את רה"מ: "נחשו מי מגיע לאלקנה ומי הולך להציג בפניו הצגה?" התלמידים סירבו: "אנחנו בחוץ, אם כבר נפגין נגדו"

בווידאו: בנט מבקר בשומרון, התושבים מחו: "גרמת נזק לדורות"/שלומי גבאי

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיע היום (שלישי) לביקור בהתנחלות אלקנה, במסגרת ביקור ראשון בשטחי יהודה ושומרון, מאז הוקמה הממשלה לפני כשנה. למרות המחאה שנערכה נגדו על ידי תושבים ופעילי ימין, הביקור עבר בשקט יחסי. עם זאת, לוואלה! נודע כי חלק מהתושבים סירבו לקחת חלק בביקור החגיגי, למרות בקשת המועצה המקומית. מדובר בתלמידי כיתה ט' במוסד החינוכי המקומי שהתבקשו לערוך בפני בנט מחזה מיוחד שיזמו לאחרונה, שמראה את תהליך הקמת ההתנחלות.

בקבוצת ווטסאפ של התלמידים פנתה אליהם המורה וכתבה: "בשלישי בבוקר, נחשו מי מגיע לאלקנה, ומי הולך לפגוש אותו ולהציג בפניו את ההצגה בגורן", ומהר מאד השיבו לה התלמידים בהתנגדות. "אני לא עושה את זה", כתב אחד מהם. אחר הוסיף: "אולי להפגין נגדו בגורן".

לאחר התגובות המורה ניסתה שוב לשכנע את תלמידיה לקבל את פניו של בנט: "אתם מבוקשים על ידי המועצה, רק אתכם בחרו. נעשה את זה הכי יפה שאפשר", אך התלמידים שוב סירבו. "אני בחוץ. מצטער", כתב תלמיד בחטיבה. תלמיד נוסף ציין: "הפוך, הייתי מפגין עם הנוער", ותלמיד אחר כתב: "אנחנו לא רוצים לקבל אותו. רוצים להראות לו שהוא לא רצוי כאן".

התכתבות בקבוצת ווטסאפ של תלמידים מאלקנה שסירבו לבקשת המועצה להשתתף בביקור רה"מ נפתלי בנט. ללא, צילום מסך
"אני לא עושה את זה". תכתובות הווטסאפ בקבוצה הכיתתית/צילום מסך, ללא
מחאה באלקנה לקראת ביקורו של רה"מ, נפתלי בנט במקום 17 במאי 2022. שלומי גבאי
בפגנה נגד בואו של בנט באלקנה, היום/שלומי גבאי

אחד התלמידים אמר בשיחה לוואלה! כי בנט "הוא ראש הממשלה וצריך לכבד אותו אבל הוא לא רצוי כאן באלקנה. הוא הזמין את עצמו, והביקור הזה עושה שם רע לאלקנה. כאילו אנחנו מזדהים עם העובדה שהוא מכר את כל הערכים והאידאולוגיה שהוא הפקיר עם הקמת הממשלה. אתה לא יכול לקרוא לנו 'הגדה המערבית' ואז להגיד שאתה גאה בנו. לכן סירבנו ולא הגענו".

ראש מטה מחאת הקו האדום, יואל שילה, שהיה בין המפגינים שמחו נגד בנט, הוסיף כי "בנט, כחלק מהתנעת מסע הבחירות, מנסה להתחנף לתושבי יהודה ושומרון אחרי שהוא החרים אותם עד כה, ומכר את מדינת ישראל למועצת השורא היינו מצפים ממי שהיה יו"ר מועצת יש"ע שיגדיל ויבנה בהתיישבות. בנט צריך להבין שהציבור בהתיישבות אומר שהוא אינו רצוי כאן ולא ניתן לו למכור את אלקנה ויישובים נוספים למנסור עבאס וחבריו".

התכתבות בקבוצת ווטסאפ של תלמידים מאלקנה שסירבו לבקשת המועצה להשתתף בביקור רה"מ נפתלי בנט. ללא, צילום מסך
"נפגין נגדו". קבוצת הווטסאפ של התלמידים/צילום מסך, ללא

הסיור של בנט נערך במועצה המקומית אלקנה לציון 45 שנים להקמתה, ובמהלך הביקור אמר בנט כי בכוונתו לעשות "כל מאמץ בעולם להחזיק ביחד. אף אחד לא מודר, חוץ ממי שמדיר את עצמו. מי שלא רוצה לבוא לממשלה, אני לא יכול לכפות עליו, אבל כולם מוזמנים. כששואלים אותי מה העת, עת לאחדות. הצורך הגדול ביותר לעם ישראל היום הוא אחדות".

הבחירה של בנט באלקנה נובעת בשל העובדה כי בבחירות האחרונות ימינה קיבלה ביישוב את מספר הקולות הגבוה ביותר מבין שאר המפלגות. מאז הקמת הממשלה עם רע"ם ויאיר לפיד, חלק מהתושבים נסוגו מהתמיכה בבנט ובמפלגתו, אך אחרים ביישוב עדיין תומכים בו, למרות הביקורת הציבורית החריפה שהוא סופג על הממשלה שהקים.

במועצה המקומית אלקנה סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully