וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות בלבנון: שיא של 8 מחוקקות חדשות בפרלמנט

עודכן לאחרונה: 17.5.2022 / 15:27

בבחירות הראשונות לפרלמנט מאז 2019, פוליטיקאים חדשים שרוצים ליישם רפורמות זכו בלפחות 12 מושבים, פריצת דרך במערכת שנשלטת במשך שנים על ידי אותן מפלגות

חיזבאללה, הנתמך על ידי איראן, ובעלות בריתו, איבדו את הרוב בפרלמנט הלבנוני בבחירות שנערכו ביום ראשון, כך על פי חישוב רויטרס של התוצאות הרשמיות. התוצאות הן מכה לארגון הטרור ומשקפת את הזעם הציבורי כלפי האליטה השלטת.

התנועה המוסלמית השיעית ופלגים שתמכו בה זכו בכ-62 מושבים מתוך 128, מהפך לעומת התוצאות של הבחירות ב-2018 אז השיגו רוב של 71 מושבים.

בבחירות הראשונות מאז 2019, פוליטיקאים חדשים שרוצים ליישם רפורמות זכו בלפחות 12 מושבים, פריצת דרך במערכת שנשלטת במשך שנים על ידי אותן מפלגות. בנוסף, על פי התוצאות הסופיות, שיא של שמונה מחוקקות.

מתנגדי חיזבאללה, כולל הכוחות הלבנוניים הנוצרית שתומכת בסעודיה, גם כן גדלו. לטענת המפלגה הנוצרית, היא עקפה את התנועה הפטריוטית החופשית שתומכת בחיזבאללה, ונהפכה למפלגה הנוצרית הגדולה בלבנון.

שני מחוקקים חדשים גם זכו במושבים של שני פוליטיקאים תומכי חיזבאללה, טלאל ארסלן, צאצא של אחת מהשושלות הפוליטיות הדרוזיות הוותיקות במדינה, כמו גם פייסל קראמי, צאצא של שושלת פוליטית אחרת איבד את מושבי בטריפולי. חיזבאללה ותנועת אמל התומכת בו איבדו שני מושבים גם בדרום לבנון, מאחז מסורתי שלהם.

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר בהצהרה אמש כי גיבוש מהיר של ממשלת כוללנית ייצב את הכלכלה. ארגון משקיפי האיחוד האירופי בבחירות אמר כי ההצבעה נערכה בצילן של "קניית קולות, שחיתות וקליינטליזם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully