וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת סרי לנקה: יש לנו דלק ליום אחד בלבד

עודכן לאחרונה: 17.5.2022 / 10:45

המחסור בעתודות מט"ח זרות הוביל לאינפלציה גואה ולמחסור בתרופות, דלק ומוצרים חיוניים אחרים - והוציא אלפים לרחובות במחאה במדינה שסין והודו נלחמות על ההשפעה בה

ראש ממשלת סרי לנקה החדש, ראניל ויקרמסינג, אמר היום (שלישי) כי במדינה יש מספיק דלק ליום אחד בלבד. "נכון לעכשיו, יש לנו מאגרי דלק שיספיקו ליום אחד בלבד. החודשיים הבאים יהיו הקשים ביותר בחיינו", הוא הוסיף

הפרלמנט של סרי לנקה התכנס היום לראשונה מאז פרצו עימותים בשבוע שעבר וראש הממשלה המכהן נאלץ להתפטר. כעת מחליפו מזהיר מפני המשבר הכלכלי החמור. לדבריו, המדינה "מתמודדת עם עובדות לא נעימות ומבעיתות".

עתודות המט"ח בסרי לנקה ירדו לאפס מ-7.5 מיליארד דולר בנובמבר 2019, הוא הוסיף, והמדינה זקוקה ל-75 מיליון דולר בימים הקרובים רק כדי שהכלכלה תמשיך לנוע. גם התרופות החיוניות אזלו. הפסקות חשמל כעת נמשכות כ-15 שעות ביום בשל המחסור בדלק, המיובא ברובו.

לדברי ויקרמסינג, הוא מתכנן לבקש סיוע זר, להפריט את חברת התעופה הממלכתית סרילנקן איירליינס ולבקש אישור מהפרלמנט להגדיל את הנפקת האג"ח הממשלתיות ל-4 טריליון רופי (11.27 מיליארד דולר) מ-3 טריליון דולר.

מהומות בקולומבו, סרי לנקה, 10 במאי 2022. REUTERS/Dinuka Liyanawatte, רויטרס
מהומות בקולומבו, סרי לנקה, 10 במאי 2022/רויטרס, REUTERS/Dinuka Liyanawatte
בווידאו: מחאה נגד הממשלה בסרי לנקה בעקבות המצב הכלכלי/צילום: רויטרס

לאחר יותר מחודש של הפגנות שלוות נגד ניהול הכלכלה על ידי הממשלה, נהפכו המחאות לאלימות בשבוע שעבר כשתומכי ראש הממשלה לשעבר מהינדה רג'פקסה הסתערו על מפגינים מתנגדי הממשלה בבירה קולומבו. בעימותים לאחר מכן בין המפגינים למשטרה נהרגו תשעה בני אדם ו-300 נפצעו. רג'פקסה התפטר והותיר את אחיו הצעיר לשלוט כנשיא.

המשבר הכלכלי במדינה הוא החמור מאז קיבלה עצמאות ב-1984 ונגרם בשל שילוב של השלכות הקורונה, עליית מחירי הנפט וקיצוצי מס פופוליסטיים מצד משפחת רג'פקסה. המחסור בעתודות מט"ח זרות הוביל לאינפלציה גואה ולמחסור בתרופות, דלק ומוצרים חיוניים אחרים - והוציא אלפים לרחובות במחאה במדינה שסין והודו נלחמות על ההשפעה בה.

ארבעת המינויים של ויקרמסינג בקבינט היו עד כה ממפלגת פדוג'אנה פראמונה, המפלגה של רג'פקסה. המינויים עוררו את זעם הציבור שרוצה להדיח את הממשלה מהפוליטיקה.

  • עוד באותו נושא:
  • סרי לנקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully