וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: "איראן משלימה ייצור ופיתוח של אלף צנטריפוגות מתקדמות"

עודכן לאחרונה: 17.5.2022 / 11:08

שר הביטחון נשא דברים בכנס באוניברסיטת רייכמן והסביר כי איראן ניסתה לשלוח ציוד לארגוני הטרור ברצועת עזה ויו"ש. עוד אמר כי המשטר בטהראן רחוק שבועות ספורים מצבירת חומר בקיע שיספיק לפצצה ראשונה. "איראן ממשיכה לצבור ידע וניסיון בלתי הפיכים"

בוודיאו: גנץ במהלך נאומו באוניברסיטת רייכמן/אוניברסיטת רייכמן

שר הביטחון בני גנץ חשף היום (שלישי) כי איראן מתקדמת לעבר ייצור פצצה גרעינית ומשלימה ייצור והתקנה של אלף צנטריפוגות מתקדמות. לדבריו, "איראן ממשיכה לצבור ידע וניסיון בלתי הפיכים בפיתוח, מחקר, ייצור ותפעול צנטריפוגות מתקדמות. היא עומדת שבועות ספורים מצבירת חומר בקיע שיספיק לפצצה ראשונה, מחזיקה 60 ק"ג חומר מועשר ברמה של 60%, מייצרת אורניום מתכתי ברמת העשרה של 20% ומונעת גישה של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית למערך הייצור".

גנץ אף הוסיף כי המשטר בטהראן מפתח מתקן תת קרקעי סמוך למתק בנתנז שנהרס. בנוסף, התייחס שר הביטחון לתוקפנות האיראנית. "שלוחי איראן תוקפים מאגרי נפט, שדות תעופה ומתקנים אזרחיים, והיא בעצמה תוקפת באמצעות כוח קודס", הוסיף גנץ בכנס "מציאות עולמית חדשה" של המכון למדיניות ואסטרטגיה באוניברסיטת רייכמן. "היא מפתחת באזור כולו מערכים מבצעיים עם יכולות מדויקות של טילי שיוט, טילי קרקע-קרקע וכטב"מים, לטווח של אלפי קילומטרים. כמות האמל"ח האסטרטגי הזה שנמצא בידי שלוחי איראן גדלה משמעותית בשנה האחרונה".

המצגת שהציג שר הביטחון, בני גנץ במהלך נאומו באוניברסיטת רייכמן. אוניברסיטת רייכמן, אתר רשמי
המצגת שהציג גנץ בנאומו/אתר רשמי, אוניברסיטת רייכמן

עוד אמר שר הביטחון כי משמרות המהפכה ניסו מספר פעמים לשגר כלי טיס בלתי מאויישים עם ציוד לארגוני הטרור. "לכטב"מים היו מחוברים מצנחים, אנו מעריכים כי מטרת השיגור הייתה להצניח אותם ברצועת עזה או ביהודה ושומרון ולהיאסף שם על ידי ארגוני הטרור", הסביר. "המשימה הוכשלה, והמל"טים יורטו בשטח עיראק. גם בסוריה, ממשיכים להתבצע ניסיונות של העברת וייצור אמל"ח מדויק. ישראל תמשיך לבלום את המאמצים האלו ולמנוע את האיום על אזרחיה והאזור".

בנוגע לגל הטרור והמצב בישראל הוסיף גנץ כי "אנו נמצאים בתקופת גל טרור המבוסס על סדרה של פיגועים שנשענים על רגישות בירושלים, ובהר הבית שבו אנו שומרים על חופש הפולחן. הפיגועים האלו מחוברים אחד לשני בהשראת ההסתה הנשמעת באיזור מפי ארגוני הטרור. הסתה שלא זוכה לגינוי מספק מהעולם וממנהיגי האזור, שגם הם אמורים לרצות ולשמר את היציבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully