וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מי מסוגל לעשות את זה?": אלמונים גנבו פסלונים מקברו של חלל צוק איתן

עודכן לאחרונה: 17.5.2022 / 12:09

בפעם השנייה תוך ארבע שנים אלמונים גנבו פסלי ציפור מקברו של גיא בוילנד שבקיבוץ גינוסר. את המעשה גילה אביו, שמבקר בקבר מדי יום. "פגעו לנו במקום הכי רגיש והכי אישי. זה מערער את המקום וההרגשה שלנו", אמרה אדוה, אמו של גיא. כעת, המשפחה קוראת להשיב את הפסלים

קברו של גיא בוילנד בחלקה הצבאית בבית הקברות בגינוסר. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
הציפור על קברו של בוילנד לפני שנגנבה/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פסל הציפורים על קברו של גיא בוימלד. באדיבות המשפחה
פסל הציפורים על קברו של גיא בוימלד/באדיבות המשפחה

בפעם השנייה תוך ארבע שנים, אלמונים גנבו פסלונים מקברו של חלל "צוק איתן" גיא בוילנד שבקיבוץ גינוסר. "זה פוגע, מעציב ומכעיס שמישהו מרשה לעצמו לעשות דבר כזה", אמרה אדוה בויילנד, אמו של גיא. "חיללו את המקום החשוב לנו כל כך".

גיא, בנם של אדוה וגלן, נולד בשנת 1993 בניו-זילנד. כשהיה בן שש עלה עם משפחתו לישראל והוריו היו חברי קיבוץ גינוסר שעל שפת הכנרת. הוא שירת כלוחם בהנדסה קרבית ונהרג בקרב עם מחבלים ב-25 ביולי 2014 במבצע ברצועת עזה. הוא נקבר בחלקה הצבאית שבבית הקברות בקיבוץ גינוסר.

לפני כשש שנים הביאה דודתו, קרן ,שני פסלי ציפורים המייצגות ומסמלות את ניו-זילנד: קיווי וטוי (Tui). הטוי היא ציפור שיר יפה המשמיעה קולות ושריקות מיוחדים. הקיווי הוא עוף שחי רק בניו-זילנד, הוא נחשב סמל המדינה ושמו משמש גם כינוי לניו-זילנדי.

גיא בוילנד, נהרג במבצע צוק איתן. דובר צה"ל
עלה עם הוריו מניו זילנד. בוילנד/דובר צה"ל
קברו של גיא בוילנד בחלקה הצבאית בבית הקברות בגינוסר. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
קברו של בוילנד לאחר הגניבה/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לבסיס הפסלים מחוברות רגליים ממתכת והם הוצבו ליד קברו של גיא. לדברי האם, אדוה, "זה סימל את הקשר של גיא לניו-זילנד, המדינה שבה נולד. ליד הקבר יש פריטים שונים שמשמעותיים לנו, כמו דגלי ישראל וניו זילנד".

לפני ארבע שנים נגנב אחד הפסלים, ולדברי אדוה "זו היתה זוועה. זו פגיעה כל כך קשה וכואבת". לדבריה, בעלה גלן הולך לקברו של גיא מדי יום וביום חמישי האחרון ראה שגם הפסל שנותר לבדו נגנב. "זה מעשה שאני לא מצליחה להבין איך מישהו מסוגל לעשות אותו. גלן ממש כועס מאז אותו יום. מישהו פשוט בא, תלש את הפסל ופגע לנו במקום הכי רגיש והכי אישי. זה מערער את המקום וההרגשה שלנו. בבית קברות יש קדושה ופרטיות, כאן כל אדם מתייחד עם הקרובים אליו. אני יכולה לשבת ליד הקבר חצי שעה ויותר ולכתוב. חשוב לנו שיהיה נעים ומכבד, ופתאום זה מתנפץ".

היא אמרה כי המשפחה לא הגישה תלונה במשטרה משום שקשה לה להאמין שניתן יהיה להגיע לעבריין. עם זאת הביעה משאלה ובקשה שהפסלים יושבו לידיהם ואמרה כי המשפחה תשמח לקבל בחזרה את הפסלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully