וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער בישיבת תקווה חדשה: "חוק הלאום לא ישונה". הורביץ: "לבטל את החוק"

עודכן לאחרונה: 16.5.2022 / 15:25

חילוקי דעות בקואליציה בעניין התיקון לחוק הלאום. שר המשפטים חיזק את עמדתה של שרת הפנים איילת שקד. מולו אמר ח"כ גינזבורג מכחול לבן: "מדובר בחיים של אזרחים ישראלים. למה שכל אזרחי ישראל לא יהיו שווים בפני החוק". לפיד: "הממשלה עובדת מצוין. אין דרמה"

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער במהלך ישיבת סייעתו בכנסת 9 במאי 2022. ראובן קסטרו
יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער במהלך ישיבת סייעתו בכנסת 9 במאי 2022/ראובן קסטרו

שר המשפטים גדעון סער התייחס היום (שני) בפתיחת ישיבת סיעת תקווה חדשה לעימות בקואליציה בעניין חוק הלאום. לדבריו, "חוק הלאום לא יבוטל ולא ישונה". סער אמר כי "ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית. לכן חוק הלאום, שמעגן את זהותה של ישראל כמדינה יהודית, לא יבוטל וגם לא ישונה. החוק הזה גם עמד בהצלחה בביקורת שיפוטית בבג"צ בהרכב של אחד עשר שופטים". סער הוסיף כי "ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי ובה שוויון זכויות לכל אזרחיה". בדברים אלה חיזק סער את התבטאויותיה של שרת הפנים איילת שקד שאמרה בבוקר שהממשלה לא תעסוק בשינוי חוקי יסוד.

לדבריו של סער, יש מקום לעגן את עקרון השוויון בחוק יסוד, ואולם החוק המתאים אינו חוק הלאום אלא חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. זאת מכיוון שהדגש בעקרון השוויון הוא על זכויות הפרט.

יו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ איתן גינזבורג הגיב מוקדם יותר לדברי שקד ואמר "איילת, אנחנו לא משתעשעים. מדובר בחיים של אזרחים ישראלים. למה בעצם שכל אזרחי ישראל לא יהיו שווים בפני החוק? איזו הצדקה יש לזה? אני בטוח שגם את יכולה להסכים לכך. אני קורא לכל חברי הממשלה לתמוך בחוק השוויון".

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד במהלך ישיבת סייעתו בכנסת 9 במאי 2022. ראובן קסטרו
"אין דרמה". שר החוץ יאיר לפיד/ראובן קסטרו

ליברמן: "להפסיק לעלות לרגל לאבו מאזן"

בישיבת סיעת מרצ אמר יו"ר הסיעה ניצן הורוביץ כי יש לבטל את חוק הלאום כליל, משום שמדובר בחוק פסול. בנוסף, יש לחקוק, לדבריו, את חוק יסוד: השוויון.

שר החוץ יאיר לפיד שלל את הטענות הרווחות בדבר אי היכולת של הממשלה לתפקד לנוכח חילוקי הדעות בין הסיעות. "ביום שני שעבר העיתונאים באו לכנסת ליום שידורים מיוחד כי האופוזיציה הבטיחה להם שהממשלה תיפול", אמר לפיד, "זה נגמר בזה שהקואליציה ניצחה הצבעה אחרי הצבעה". לדבריו, הממשלה "עובדת, ועובדת מצוין. אין עריקים, אין רוב, אין דרמה".

אביגדור ליברמן קרא בישיבת סיעת "ישראל ביתנו" להחרים את אבו מאזן. "אדם שמגיש תביעות לבית הדין הבינלאומי נגד ישראל וחיילי צה"ל לא יכול להיות פרטנר לשום דבר", אמר ליברמן. "כל העלייה לרגל הזאת - חייבים להפסיק עם זה. הוא מחבל כמו שאר המחבלים".

לפיד התייחס לדברים ואמר: "ממשלת ישראל מדברת עם הרשות הפלסטינית, יש לנו תיאום ביטחוני שמציל רבים מידי יום. זה לא סיפור אהבה גדול אבל אנחנו עובדים איתם ועובדים טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully