וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: היורה מבאפלו אמר ב-2021 כי הוא רוצה לבצע ירי המוני - והובא לבית החולים

עודכן לאחרונה: 16.5.2022 / 10:12

פייטון ג'נדרון, אז בן 17, אמר כי הוא רוצה לבצע רצח-התאבדות ונלקח על ידי המשטרה לבית החולים לעבור הערכה פסיכיאטרית - אך שוחרר לאחר יומיים - וחקירתו התפוגגה. חבריו ללימודים אמרו כי הוא היה שקט והעדיף ללמוד מרחוק

פייטון ג'נדרון בן ה-18, שביצע את הירי ההמוני בשבת בסופרמרקט בעיר באפלו בניו יורק, הובא לבית חולים על ידי משטרת ניו יורק ביוני 2021 להערכה פסיכיאטרית, לאחר שהביע רצון לבצע ירי המוני, כך אמרו אתמול (ראשון) גורמים ברשויות החוק.

באביב בשנה שעברה, בסוף השנה האקדמית בבית הספר התיכון סוסקהאנה ואלי, התלמידים נשאלו לגבי התוכניות שלהם לאחר סיום הלימודים. ג'נדרון, על פי ניו יורק טיימס, אמר כי הוא רוצה לבצע רצח-התאבדות, לפי בכיר ברשויות החוק המקומיות. ג'נדרון, שהיה אז בכתה י"ב, אמר לאר מכן כי התלוצץ, אך המשטרה זומנה לחקור ולקחה את ג'נדרון, אז בן 17, ב-8 ביוני למעצר תחת חוק בריאות הנפש.

הוא עבר הערכה פסיכיאטרית בבית חולים, אך שוחרר בתוך יומיים, אמרו המקורות. שבועיים לאחר מכן, ג'נדרון סיים את התיכון, והחקירה שלו התפוגגה.

לדברי מפקד משטרת באפלו, ג'וסף גרמאליה, ג'נדרון הונע מתיאוריות גזעניות שגילה באינטרנט במהלך המגפה. במסמך שכתב והופץ באינטרנט, הוא מתאר את עצמו פשיסט, מאמין בעליונות לבנה, גזען ואנטישמי.

עורך הדין המחוזי של מחוז אירי, ג'ון פלין, אמר כי יבקש מאסר עולם ללא שחרור על תנאי. ג'נדרון הואשם בשבת ברצח מדרגה ראשונה, וממתין לגורלו בכלא. כעת החוקרים בודקים כיצד נהפך מתלמיד שקט לרוצח בלי לעורר תשומת לב.

פייטון גנדרון עם משפחתו ורובה, ארצות הברית. טוויטר, אתר רשמי
פייטון גנדרון עם משפחתו ורובה, ארצות הברית/אתר רשמי, טוויטר

מדינת ניו יורק ידועה במדינה של חוק הדגלים האדומים - בארצות הברית , חוק דגל אדום הוא בקרת נשק החוק המאפשר למשטרה או לבני משפחה לעתור לבית משפט להורות על הוצאת כלי נשק זמניים מאדם העלול להוות סכנה לאחרים או לעצמו. עם זאת, איש לא ניסה לעשות כך עם ג'נדרון. על פי משטרת ניו יורק, הסיבה לכך היא שהוא לא מסר מטרה ספציפית באיום שלו.

תלמידים לשעבר בכיתה של ג'נדרון אמרו לניו יורק טיימס כי הוא התנהג מוזר יותר ויותר. שני תלמידים לשעבר אמרו כי הוא הגיע לכיתה עם ציוד הגנה מפני חומרים מסוכנים לאחר שמגבלות הקורונה הוסרו ב-2020. זאת היתה אחת הפעמים המעטות שהתלמידים ראו אותו בכיתה. לדבריהם, ג'נדרון העדיף ללמוד מרחוק אף שחבריו לספסל הלימודים שבו לכיתות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully