וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רע"ם הודיעה: הושגו הבנות מול הקואליציה למתווה הרחבת בתים מבלי לקבל צו הריסה

עודכן לאחרונה: 15.5.2022 / 23:18

בהודעה בערבית שפרסמה המפלגה נכתב כי כחלק מהסכם חדש עם הקואליציה, הממשלה תקבל מתווה שיאפשר לבנות הרחבות לבתים עד גודל של 70 מ"ר מבלי לקבל צווי הריסה או קנסות. זאת, במטרה לפתור את המשבר סביב הר הבית. הליכוד: "בנט ממשיך במכירת החיסול של המדינה"

רע"ם הודיעה הערב (ראשון) כי במסגרת הבנותיה עם הקואליציה, הממשלה החליטה על מתווה חדש בענייני תכנון ובנייה שיאפשר לבנות הרחבות לבתים עד גודל של 70 מ"ר מבלי לקבל צווי הריסה או קנסות. בהודעה שפרסמה המפלגה בערבית נכתב כי מדובר בחלק מהסכם חדש בין רע"ם והממשלה הכולל "החלטת ממשלה חשובה בעניין הכפרים הלא מוכרים בנגב - תוספת והרחבה לבתים עד 70 מ"ר, לא חושפות אותם בפני הריסה או קבלת קנס".

במסגרת המגעים לפתרון המשבר סביב הר הבית רע"ם העבירה לקואליציה רשימת דרישות כלכליות אזרחיות, שנוגעת ברובה לסעיפים מההסכם הקואליציוני שלא יושמו עדיין. חלק מכובד מהדרישות נגע לענייני תכנון ובנייה בתוך משרד הפנים. עד היום הטווח החוקי לאי הריסת מבנה היה 50 מ"ר, ההחלטה החדשה תרחיב את הטווח ב-20 מ"ר נוספים.

מנסור עבאס בדיון על המצב הביטחוני, מליאת הכנסת, 6 באפריל 2022. ראובן קסטרו
"הסכם חדש עם הקואליציה". עבאס/ראובן קסטרו

הליכוד מסר בתגובה: "כדי לשמור על כיסאו בנט ממשיך במכירת החיסול של המדינה למועצת השורא. משמעות ההחלטה לאפשר ולהכשיר בנייה בלתי חוקית בלתי מוגבלת היא מסירה סופית של הנגב". הציונות הדתית תקפה, ומסרה כי "בנט, שקד, אורבך וכהנא חבורת האופרטיוניסטים המופקרת של ימינה פתחו במכירת חיסול של מדינת ישראל לתנועה האסלאמית למען שרידותם הפוליטית. לעולם לא נסלח".

בשבוע שעבר הודיע יו"ר רע"ם מנסור עבאס כי מפלגתו לא תפרוש מהקואליציה ותעניק הזדמנות נוספת להסכמים בין המפלגות. הודעתו של עבאס הגיעה בתום יממה שבה מועצת השורא, ארגון הגג של מפלגת רע"ם, דנה באפשרות של תמיכה בהצבעה על פיזור הכנסת.

עבאס מנה את המצוקות של החברה הערבית, הסביר מדוע מפלגתו הקפיאה את חברותה בקואליציה והודיע על חזרת פעילותה "הענו למסקנה שרע"ם והתנועה האסלאמית צריכות לתת הזדמנות לחזור ולקיים את חובתנו בהתאם להסכמים הקואליציוניים", אמר. "וכמובן שאנחנו מצפים ודורשים את קיום חובתה של הקואליציה באותם הסכמים. אנחנו מצפים מהממשלה לעמוד בהבטחות שנתנו לנו בתקופה הקרובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully