וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה לצפייה: גבר מטפס על מגדל מגורים כדי להציל ילדה בת 3 מנפילה מקומה שמינית

עודכן לאחרונה: 16.5.2022 / 11:08

תושב קזחסטן הבחין בילדה בת 3 תלויה על חלון הקומה השמינית בבניין מגורים ומיהר לטפס על החלון מתחתיה כדי לנסות להצילה ממוות בטוח. הגיבור הצליח לתפוס אותה ולהחזירה למקום מבטחים. הוענקה לו מדליה ודירה עם שלושה חדרי שינה

גבר מטפס על מגדל מגורים כדי להציל ילדה בת 3/@Kazakhstan

אתם עומדים לצפות באחד הרגעים הכי עוצרי נשימה שראיתם בחייכם. סביט שונטקבייב בן ה-37 מקזחסטן הוא גיבור אמיתי, או ספיידרמן אמיתי אם תרצו. הבחור היה בדרכו לעבודה כשהבחין בילדה קטנה תלויה על חלון הקומה השמינית בבניין מגורים ובמקום לצפות בה כמו כולם ולהתפלל לנס, הוא רץ אל הקומה שתחתיה, טיפס על החלון וסיכן את חייו כדי להציל את הילדה מנפילה שהייתה מסתיימת במוות. כמו גיבור אמיתי, הוא עשה זאת, החזיר אותה למקום מבטחים ומיהר לעבודה כדי לא לאחר. מאוחר יותר הוא זכה לשבחים על האומץ שלו.

הילדה בת ה-3 הייתה לבדה בביתה שבנור-סולטן, בירת קזחסטן, בזמן שאמה יצאה לקניות, ועל פי הדיווחים השתעממה והחלה לערום צעצועים וכריות זה על זו כדי לטפס אל החלון ולבחון בשיא התמימות את הנעשה שם. סביט, שבמקרה היה במקום הנכון - בזמן הנכון, הבחין בילדה תלויה על החלון בגובה של 25 מטרים מהקרקע והחליט לנסות לחלץ אותה משם. הוא היה בדרכו לעבודה עם חבר כשהבחין בקהל של אנשים עומד בתחתית הבניין ובוהה בילדה בת ה-3 תלויה באוויר.

סביט, אב לארבעה, מיהר לעלות לקומה השביעית של הבניין ולהיכנס לבית שנמצא ממש מתחתיה. הוא סיפר: "שמתי לב שמתאספים אנשים ליד הבניין ומיד הרמתי את מבטי וראיתי ילדה תלויה מהקומה השמינית. עליתי לקומה השביעית, דפקתי בדלת ולמרבה המזל היה שם מישהו שמיד פתח את הדלת בפניי". סביט יצא מבעד לחלון שמתחת לילדה המבועעת, שעד אז החזיקה מעמד נאחזת בחלון במשך 15 דקות. "לא הייתה לי רתמת בטיחות אז חבר שלי החזיק לי את הרגליים", הוא סיפר, "באותו רגע לא חשבתי על כלום, רק רציתי לעזור לילדה". הוא הושיט את ידו אל הילדה, תפס ברגליה והצליח למשוך אותה אל זרועותיו ולהעביר אותה בזהירות דרך החלון הפתוח אל חברו.

צפו בתיעוד הדרמטי המלא:

סביט לא המתין עד שההורים יחזרו וכגיבור אמיתי הסתלק משם במהרה, לדבריו מתוך מטרה שלא לאחר לעבודה (כי 'הצלתי ילדה מנפילה מקומה שמינית' זו לא סיבה מספיק טובה לאחר?). הוא הוסיף: "אפילו לא ראיתי את ההורים שלה. מיהרתי משם ישר לעבודה. אף אחד לא ידע שזה קרה. פשוט הצלתי את הילדה והלכתי, ובחדשות וברשתות החברתיות פתאום התחילו לקרוא לי גיבור. אני לא מחשיב את עצמי כגיבור. בעיניי, כולם צריכים להושיט יד במצבים כאלה".

סביט זכה לשבחים על מעשהו האמיץ מראש העיר אלטאי קולגינוב. סגן שר החירום איברהים קולשימבייב העניק לו מדליה על גילוי אומץ ואף הוצעה לו גם עבודה בשירותי ההצלה בעיר.

על פי דיווחים בתקשורת המקומית, סביט - לו יש בת ושלושה בנים - יזכה גם בדירת שלושה חדרי שינה חדשה וטלוויזיה. זה יאפשר למשפחתו לעבור לנור-סולטן ולגור איתו. עד כה הוא עבד בבירה ושלח כסף למשפחתו בקיזילורדה. כמו כן ישולמו האגרות להשתתפות ילדיו בקייטנה. משתלם להיות גיבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully