וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: עשרות אלפים הפגינו למען הזכות להפלות

עודכן לאחרונה: 15.5.2022 / 14:29

יותר מ-450 הפגנות נערכו בארצות הברית אתמול, כולל בלוס אנג'לס, סיאטל, וושינגטון הבירה, שיקגו, נשוויל ואוסטין בטקסס, שבועיים לאחר הדלפתו של מסמך בית המשפט העליון, שלפיו פסיקת "רו נגד וייד" עומדת להתבטל

בווידאו: הפגנות של תומכי הפלות ברחבי ארה"ב/צילום: רויטרס

עשרות אלפי מפגינים יצאו אתמול (שבת) לרחובות בערים ברחבי ארצות הברית, שבועיים לאחר ההדלפה של טיוטת דעה מבית המשפט העליון, שבה נכתב כי בכוונת השופטים לבטל את פסיקת "רו נגד וייד" ואת הזכות לגישה בטוחה להפלות.

אלפים הפגינו בוושינגטון הבירה, חלקם לבשו חולצות שעליהן כתוב "אל תגעו לנו בגוף" ו"שמרו על ההפלות בטוחות וחוקיות". המפגינים התחייבו להמשיך להיאבק כדי לשמר את הזכות להפלה, אף שרבים כבר הסכינו עם המחשבה שהפסיקה היסטורית מ-1973 תבוטל.

קולין לנספורד מווירג'יניה אמרה לניו יורק טיימס כי הגיעה למחאה בשביל "העתיד והאוטונומיה" של בתה בת החמש. "אני מבועתת. בחרנו נשיא דמוקרטי ובית נבחרים וסנאט, ועדיין זה קורה", היא אמרה.

הפגנה של תומכי הפלות, ארצות הברית, 14 במאי 2022. AP
הפגנה של תומכי הפלות, ארצות הברית, 14 במאי 2022/AP

יותר מ-450 הפגנות נערכו בארצות הברית אתמול, כולל בלוס אנג'לס, וושינגטון הבירה, שיקגו, נשוויל ואוסטין בטקסס. המארגנים תיכננו צעדה ארצית למען הזכות להפלה לפני הדלפת המסמך, אך נאלצו להאיץ תוכניות לאחר שנחשפה דעת השופטים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנה של תומכי הפלות, סיאטל, ארצות הברית 14 במאי 2022. AP
הפגנה של תומכי הפלות, סיאטל, ארצות הברית 14 במאי 2022/AP

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שמתכונן לבחירות אמצע הקדנציה בנובמבר, מקווה שהסוגיה תעורר ותדרבן את הבוחרים. ביום רביעי נכשלו הדמוקרטים בסנאט להעביר חקיקה שתהפוך את פסיקת "רו נגד וייד" לחוק פדרלי - בשל התנגדות הרפובליקנים.

הפגנה של תומכי הפלות בסיאטל, ארצות הברית, 14 במאי 2022. AP
הפגנה של תומכי הפלות בסיאטל, ארצות הברית, 14 במאי 2022/AP

בלוס אנג'לס הגיעו המפגינים לבניין העירייה וצעקו "לא נלך אחורה, לא נלך אחורה". כ-5,000 איש השתתפו בעצרת. בברוקלין, אלפים יצאו לרחובות גם כן ונאספו בכיכר פולי במנהטן. הסנאטור אלכס פדילה, דמוקרטי מקליפורניה, נשא דברים בעצרת ואמר כי "לא נעמוד מהצד ונביט בזמן שפוליטיקאים קיצוניים יחוקקו חוקים לגבי הגוף שלכם. אתם תקבלו את ההחלטות בנוגע לגוף שלכם, ולא אף אחד אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully