וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיו של זכריא זביידי מת מפצעיו לאחר שנורה בידי כוחות הביטחון בג'נין

עודכן לאחרונה: 15.5.2022 / 12:01

מותו של המחבל דאוד זביידי נקבע יומיים לאחר שנפצע בפעילות כוחות הביטחון בג'נין למעצר המבוקש מחמוד אל-דבעי. במהלך הפעילות נהרג לוחם הימ"מ נעם רז. מבית החולים רמב"ם נמסר כי "זביידי הוגדר במצב אנוש, טופל ביחידה לטיפול נמרץ, והבוקר נקבע מותו"

בווידאו: תיעוד מפעילות כוחות צה"ל מג'נין לפנות בוקר/דובר צה"ל

המחבל דאוד זביידי, אחיו של אסיר הפת"ח ומפקד גדודי חללי אל-אקצא לשעבר זכריא זביידי, מת הבוקר (ראשון) מפצעיו בבית החולים רמב"ם בחיפה. זאת, לאחר שנפצע ביום שישי בפעילות כוחות הביטחון בג'נין למעצר המבוקש מחמוד אל-דבעי. במהלך הפעילות נהרג לוחם הימ"מ נעם רז.

מבית החולים רמב"ם נמסר כי "זביידי הועבר לקריה הרפואית ביום שישי כשהוא מונשם ומורדם, והוגדר במצב אנוש עם הגעתו לחדר הלם. ‏הוא טופל ביחידה לטיפול נמרץ, והבוקר נקבע מותו".

דאוד זביידי. רשתות חברתיות, אתר רשמי
השתתף בקרב מול כוחות הביטחון ונהרג. דאוד זביידי/אתר רשמי, רשתות חברתיות

בתוך כך, הדריכות בירושלים ממשיכה היום לקראת ציון יום הנכבה ולרגל פסח שני. במשטרה נערכים לקראת עלייתם של יהודים וערבים להר הבית. לאחר שבוע של רגיעה יחסית באל-אקצא וכניסתם של יותר מ-600 מתפללים יהודים למתחם ההר, כוחות הביטחון מתכוננים להסלמה אפשרית במהלך היום ועימותים אפשריים במקום.

דובר חמאס חזאם קאסם הזהיר מפני עליית מתפללים יהודים להר הבית. לדבריו, עלייתם של יהודים להר ביום הנכבה "עלולה להוביל להסלמה מסוכנת ולפגיעה ברגשות של העם הפלסטיני". עוד איים קאסם כי "ישראל היא שתישא בתוצאות" וקרא למוסלמים להגיע למתחם ההר "כדי לחסום את תוכנית הכיבוש".

ברקע קריאות חמאס וההסתה ברשתות החברתיות, המשטרה צפויה למנוע היום כניסת צעירים מוסלמים שיש חשש שיתפרעו למתחם ההר. צעד זה ננקט גם בשבוע שעבר, אז מנעה המשטרה כניסתם של מתפרעים מוסלמים להר הבית בעת עליית יהודים ותיירים למקום.

המתיחות הביטחונית גברה שלשום בהלווייתה של עיתונאית אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה. הלוויתה, יצאה מרמאללה והסתיימה בירושלים, ובתיעודים קשים מהאירוע נראים עימותים רבים בין כוחות הביטחון לפלסטינים. בכירים בממשל האמריקני הביעו מחאה בפני ישראל על התנהלות המשטרה במהלך האירוע והמפכ"ל יעקב שבתאי בתיאום עם השר לביטחון פנים עמר בר-לב הורה לחקור את התנהלות השוטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully