וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת ברלין אסרה קיום הפגנות לציון יום הנכבה, כולל עצרת לעיתונאית אל ג'זירה

עודכן לאחרונה: 15.5.2022 / 10:23

בית המשפט המינהלי בברלין אמר כי ניסיון עבר מהפגנות דומות בשנה שעברה ובשבועות האחרונים, שבהם אבנים ובקבוקים נזרקו לעבר השוטרים והוצתו זיקוקים, הובילו להחלטה על האיסור

משטרת ברלין אסרה על קיום חמש הפגנות של פלסטינים לציון יום הנכבה היום (ראשון). קבוצות פלסטיניות הודיעו בשבוע שעבר כי יפגינו היום נגד ישראל ומדיניותה. לטענת רשויות ברלין, יש סכמה מיידית שיישמעו קריאות אנטישמיות מסיתות ומפארות אלימות וכי ההפגנות ייהפכו לאלימות.

המשטרה אסרה גם קיום עצרת לזכר העיתונאית שירין אבו עאקלה מאל ג'זירה, שנהרגה ביום חמישי בג'נין. העצרת אורגנה על ידי קבוצה יהודית בשם Jüdische Stimme, שתומכת בזכויות פלסטינים. אך המשטרה אמרה לקבוצה כי האירוע נכלל במסגרת איסור על הפגנות לקראת יום הנכבה.

לדברי וילנד הובן, יו"ר Jüdische Stimme, הטיעון לגבי אנטישמיות הוא תירוץ: "הסנאט בברלין רוצה למנוע סולידריות פלסטינית ככל יכולתו. הם ייקחו חבורה של בני נוער שאומרים אמירות אנטישמיות וישתמשו בכך כדי להטיל ספק באלפי אנשים שרוצים להפגין בשלווה".

בקשה שהגישה קבוצה בשם פלסטיין ספיקס לביטול האיסור נדחתה ביום שישי על ידי בית המשפט. בית המשפט המינהלי בברלין אמר כי ניסיון עבר מהפגנות דומות בשנה שעברה ובשבועות האחרונים, שבהם אבנים ובקבוקים נזרקו לעבר השוטרים והוצתו זיקוקים, מצדיקים את החששות כי ההפגנות עלולות להיפך לאלימות.

בחודש שעבר, בית משפט בברלין הותיר על כנו איזור לקיום הפגנה פרו פלסטינית בבירה כתוצאה מתקריות אנטישמיות בשולי הפגנה פרו ישראלית. מנהיגים פלסטינים בברלין הבהירו כי הם מגנים אמירות אנטישמיות בהפגנותיהם. לטענתם, היעד היחידה שלהם הוא להבליט את הדיכוי הישראלי בשטחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully