וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורה לנהיגה שפגע מינית בתלמידתו נידון ל-9 חודשי עבודות שירות

עודכן לאחרונה: 15.5.2022 / 14:04

יוסף באור, תושב קריית מוצקין בן 75, הורשע במעשים מגונים בתלמידת תיכון בשיעורי נהיגה ב-2017 - ובמהלך המשפט המשיך לנהל את חייו כרגיל. "תמשיכי בחייך", אמרה השופטת למתלוננת. בשבוע שעבר נעצר מורה נהיגה ממצובה בחשד שביצע מעשים מגונים בתלמיד בן 17

בווידאו: צעירה שהותקפה מינית בשיעורי נהיגה מספרת על המקרים ועל ההשפעה על חייה/צילום: שלומי גבאי

בית משפט השלום בחיפה גזר היום (ראשון) תשעה חודשי מאסר בעבודות שירות על יוסף באור, מורה לנהיגה מהקריות, בגין מעשים מגונים בתלמידת תיכון במהלך השיעורים. לצד זאת, בית המשפט גזר על באור חצי שנת מאסר על תנאי ו-20 אלף שקלים פיצוי למתלוננת. המשפט התנהל בדלתיים סגורות והפרשיה שהתרחשה ב-2017 התפרסמה רק בשנה שעברה.

"תמשיכי בחיים שלך, את מתחילה בחייך הבוגרים. פתחי דף חדש", פנתה השופטת מריה פיקוס בוגדאנוב לטלי (שם בדוי), המתלוננת שישבה באולם לצידה אמה ואביה, בתום הקראת גזר הדין במהלכו פרצה בבכי.

"העונש הולם את הנסיבות", אמרה עורכת הדין תמי אולמן שייצגה את מורה הנהיגה עם עורכת הדין שחף אולמן. "הוא הביע חרטה על מעשיו ולקח אחריות מלאה על מעשיו". המתלוננת אמרה בתגובה כי השאירה את הסיפור מאחוריה. "מעכשיו כבר לא אכפת לי שום דבר. אני את שלי עשיתי. אני רק מקווה שלא ילמד יותר". אלא שהמדינה לא תאסור זאת עליו, ופרקליטות המדינה אף לא ביקשה זאת מבית המשפט, שכן "תסקיר מצא כי מסוכנותו נמוכה".

באור הורשע בעסקת טיעון בין אולמן ואולמן לבין תובע פרקליטות מחוז חיפה, עו"ד אבי או זך, תוך שהמורה, באור, תושב קריית מוצקין כבן ה-75, המשיך במהלך המשפט לנהל את חייו כרגיל. הסניגוריות עמדו על עסקה במסגרתה יבצע עבודות שירות ולא ירצה מאסר כלל. טלי, שהייתה מי שאזרה אומץ והתלוננה כנגדו, הסכימה, אולם ציינה שמכאיב לה שהוא ממשיך ללמד נהיגה. עורכות הדין טענו מנגד כי "מדובר במורה ותיק לנהיגה, ללא רבב, במשך שנים הוא ממשיך ללמד, שמורה לו חזקת החפות ולא הייתה כל פניה לשלול את רישיונו לכן אין סיבה לפעול בכיוון זה בשלב הזה".

"כואב לי לראות אותו ככה - אחרי שאני מתלוננת ואחרי שאני מתעמתת איתו - ממשיך ללמד בנות, ולי אסור להגיד כלום כי זה יסבך אותי", שיתפה טלי. "מכאיב לשחזר את כל האירועים האלה ולראות כמה הייתי מטומטמת, שלא קלטתי את זה קודם. זה הוביל אותי להרבה מאוד חרדות. הפסקתי להיות מי שהייתי, הרגשתי שטלי הישנה מתה וטלי דיכאונית חיה. נכנסתי לסיטואציה שהייתי צריכה לקום וללמוד מחדש לעשות כל מיני דברים בצורה פחות תמימה, ולהבין שאני כבר לא אותה ילדה תמימה כפי שהייתי".

גזר דין | מורה לנהיגה בגין מעשים מגונים בזמן השיעורים,  השלום חיפה. יואב איתיאל
באור בבית משפט השלום בחיפה, היום/יואב איתיאל
בחורה הטוענת כי הוטרדה על ידי המורה שלה לנהיגה. שלומי גבאי
טלי, אחת המתלוננות נגד באור/שלומי גבאי

בתוך כך, בשבוע שעבר עצרו חוקרי תחנת נהריה של המשטרה מורה לנהיגה חבר קיבוץ מצובה בן 62, בחשד שביצע מעשים מגונים בתלמידו בן ה-17, תושב שלומי. מעצרו הוארך פעמיים בבית משפט השלום בקריות.

קשה לאמוד עד כמה התופעה שכיחה כיוון שמשטרת ישראל מסרה כי "לא ניתן לפלח את הנתון המבוקש". יצויין כי בחודש אוגוסט אשתקד הוגש כתב אישום נוסף נגד מורה הנהיגה מוטי כהן בן ה-52 ממעלה אדומים, בגין מעשים מגונים בשש מתלמידותיו. לפי כתב האישום, במהלך שיעורי הנהיגה, הוא ליטף את תלמידותיו, כשבשתיים מהן אף הגיע למקומות אינטימיים.

פרקליטות מחוז ירושלים ציינה כי כהן ביצע את המיוחס לו כשכבר התנהל נגדו משפט בגין מעשה מגונה בנערה אחרת במסגרת שיעורי נהיגה שהעביר. כמה חדשים קודם לכן, במרץ 2021, הוגש כתב אישום כנגד מורה הנהיגה קובי רובינגר בן ה-61 מירושלים בגין מעשה מגונה בתלמידה. בדצמבר 2021, בפסק דין מנומק המתפרש על 63 עמודים, הרשיע בית משפט השלום בירושלים את מורה הנהיגה מוטי אליעזר בן ה-55 ממעלה אדומים בשבעה אישומים של מעשים מגונים ושמונה אישומים של הטרדות מיניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully