וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזקי מזג האוויר: הרס בטיילת בטבריה, שריפות פרצו בצפון

עודכן לאחרונה: 15.5.2022 / 9:45

נופשים רבים בכנרת נאלצו להתפנות מהחופים במהלך הלילה, לאחר שרוחות עזות העיפו אוהלים וציוד והפילו עצים. כבישים באזור נחסמו, והחופים לא ייפתחו במהלך היום. שריפות התלקחו באזור הירדן ובקריית שמונה; צוותי הכיבוי פועלים כדי לכבות את השריפות

בווידאו: נזקי מזג האוויר - הרס בטיילת בטבריה ובחופי הכנרת/צילום: אושרי וייצמן, עיריית טבריה, ואלון דייזי/איגוד ערים כנרת

השרב והרוחות העזות ששררו אמש (שבת) גרמו לנזק רב באזור הצפון. בכנרת עצים נפלו על כבישים רבים, וחופי האיגוד לא ייפתחו במהלך היום; בגולן ובקריית שמונה פרצו שריפות קוצים גדולות.

רבים מהנופשים בכנרת נשארו לישון אתמול בחופים, על אף האזהרות על הרוחות העזות. בשל הסופות ציוד ואוהלים רבים עפו וענפים ועצים נפלו. הנופשים פונו מחלק מהחופים על ידי מנהלי וצוותי החופים. חדר הבקרה של איגוד ערים כנרת ציין כי הבוקר לא ייפתחו חופי הכנרת, "על מנת לאמוד את נזקי הסופה".

נזקים נרשמו גם בטיילת בטבריה, שם עצים וענפים רבים עפו ונפלו. בעירייה אומרים שההערכה כי מדובר בנזקים בהיקף עשרות מיליוני שקלים, אך טרם הגיעו למקום נציגי חברות ביטוח ושמאים, שיאמדו את היקף הנזקים. בהמשך היום צפוי להגיע לעיר שר התיירות, יואל רזבוזוב.

נזקי מזג האוויר בטיילת טבריה 15 במאי 2022. אושרי וייצמן, אתר רשמי
נזק בטיילת בטבריה/אתר רשמי, אושרי וייצמן
נזקי מזג האוויר בטיילת טבריה 15 במאי 2022. אושרי וייצמן, אתר רשמי
נזק בטיילת בטבריה/אתר רשמי, אושרי וייצמן

כמו כן, בשל נפילות העצים בצפון, נחסמו לתנועה כביש 92 צומת האון לצפון, כביש 918 מגדות לכיוון גונן וכביש 977 מצומת גומא לצומת להבות הבשן בשני הכיוונים.

רוחות מזרחיות במשבים של 140 קמ"ש גרמו לנזקים של מאות אלפי שקלים בעמק החולה. לדברי עופר ברנע, מנכ"ל החברה לחקלאות של הגליל העליון, גידולי השדה במקום, כגון עגבניות ותירס, נפגעו קשה משריפת וצריבת העלים הצעירים.

עץ שנפל על כביש 977 בגליל העליון, 15 במאי 2022. מועצת גליל עליון, אתר רשמי
כבישים רבים נחסמו. עץ שנפל בגליל העליון/אתר רשמי, מועצת גליל עליון
שריפה בקריית שמונה, 15 במאי 2022. דוברות כב"ה
שריפה בקריית שמונה, צוותי הכיבוי במקום/דוברות כב"ה

במהלך הלילה פרצו שתי שריפות גדולות באזור היישוב חד-נס, שיושב על גדות הירדן, ובאזור התעשייה הדרומי בקריית שמונה. 14 צוותי כיבוי פועלים בשתי הזירות. בשריפה הראשונה, כבאי האש בסיוע רשות הטבע והגנים הצליחו לבלום את האש מלהגיע ליישוב, וארבעה מטוסים מטייסת הכיבוי "אלעד" עדיין פועלים כדי לכבות את השריפה. בשריפה בקריית שמונה, כוחות הכיבוי עדיין פועלים כדי לכבות את השריפה, שמא תגיע למפעלים והעסקים במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully