וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפני האשים את דרעי בתמיכה באוסלו והותקף בידי ש"ס: "חזר לשמאל"

עודכן לאחרונה: 12.5.2022 / 22:59

יו"ר יהדות התורה אמר בהתייחס ליו"ר ש"ס כי "מי שאומר כל הזמן שאלך עם השמאל, הלך איתם בעצמו והביא את אוסלו". בתגובה, הוא הואשם בהתקרבות ללפיד ולקואליציה. ח"כ אוריאל בוסו: "עוגת יום הולדת אחת הצליחה להחזיר את גפני שוב לקדמת במת השמאל"

משה גפני. ראובן קסטרו
"למה מישהו מעלה בדעתו שאני אלך עם הטיפשים והרשעים האלה". גפני/ראובן קסטרו

יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, האשים הערב (חמישי) את יו"ר ש"ס, אריה דרעי, בכך שתמך בהסכמי אוסלו, וגרר עליו בתגובה ביקורת חסרת תקדים מצד חברי הכנסת של ש"ס. גפני אמר בתחילת הערב בוועידת הייטק החרדי בירושלים כי אין בכוונתו להצטרף לממשלה הנוכחית, והאשים את דרעי כמי שמתדרך נגדו על כך.

"למה מישהו מעלה בדעתו שאני אלך עם הטיפשים והרשעים האלה", אמר. "מי שאומר כל הזמן שאלך עם השמאל, הלך איתם בעצמו והביא את אוסלו". האשמה של גפני את דרעי באישור הסכמי אוסלו גררה נגדו תגובות חריפות מצד חברי הכנסת של ש"ס, ומרביתם הפנו אצבע מאשימה על ההתקרבות האחרונה של גפני לשר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד.

פגישת ראשי סיעות אופוזיציה לקראת פתיחת מושב הכנסת במצודת זאב, ת"א 8 במאי 2022. ראובן קסטרו
מנסה להוריד את כתם אוסלו. דרעי, השבוע/ראובן קסטרו

ח"כ משה ארבל מש"ס הוסיף כי "כנראה שהדיוק אצלך התחיל קצת לתעתע. דרעי מעולם אבל מעולם לא תמך ולא הצביע בעד אוסלו. ובממשלת השמאל של אהוד ברק אתה היית חבר בקואליציה. מצטער שהעובדות הורסות לך את הסיפורים". ח"כ אוריאל בוסו כתב לגפני כי "עוגת יום הולדת אחת הצליחה להחזיר את גפני שוב לקדמת במת השמאל", ברומזו לחגיגת יום ההולדת שנערכה השבוע לגפני בכנסת יחד עם חלק מחברי הממשלה הנוכחית.

התגובות הרבות מצד חברי ש"ס מלמדות על הזעם של דרעי על גפני. יו"ר ש"ס עשה בשנים האחרונות מאמצים פוליטיים גדולים כדי להסיר מעליו את מה שהגדיר "כתם" שדבק בו בעקבות אישור הסכמי אוסלו, וסביר להניח כי הוא רואה בדבריו של גפני עלבון אישי. עם זאת, לעימות בין הצדדים לא תהיה השפעה כלל על השאלה האם החרדים יצטרפו לממשלה או יתמכו בה מבחוץ, ואלה יעשו הכל כדי לפזר את הכנסת או להקים ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית. עם זאת, יחסי גפני-דרעי מלמדים כי נרשם שפל חדש בין שתי המפלגות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully