וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם צבאי בסיום התחקיר על הבומים העל קוליים בגוש דן: "הכול התבצע לפי הנהלים"

עודכן לאחרונה: 12.5.2022 / 15:19

חיל האוויר קיים תחקיר בעקבות הפיצוצים העזים שנשמעו ביישובים רבים במרכז אתמול בערב. לדברי הגורם, הטייסים פעלו כשורה, וייתכן כי מזג האוויר הוא זה שגרם לפיצוצים. הם לא יועמדו לדין משמעתי

הסתיים תחקיר חיל האוויר על הבומים העל קוליים שנשמעו בגוש דן אתמול (רביעי). גורם צבאי התייחס בסיומו לטיסת האימונים של מטוסי הקרב בעומק הים, שיצרה את הפיצוצים העזים, וטען כי הטיסה התבצעה על פי הנהלים.

"יש קו על קולי שמסומן במפה", הסביר הגורם. "רק מעבר לקו המסומן במפה מותר לבצע טיסות על קוליות. המעבר הוא זה שגורם לבום. יש אזורים שבהם זה מותר. זה התבצע לפי הנהלים. לפעמים יש מזג אוויר שמשנה את התנאים, למשל רוח שלוקחת איתה כל מיני דברים לכיוון מסוים. כך היא נושאת אנרגיה מסוג מסוים. הקו על המפה לא מותאם לפי מזג אוויר".

רביעיית מטוסים באוויר בתרגיל Cobra Warrior בבריטניה. 20 בסמפטבר 2019. דובר צה"ל
"יש קו על קולי במפה". מטוסי קרב של חיל האוויר/דובר צה"ל

אמש דיווחו תושבים בגוש דן כי שמעו רעש פיצוץ עז וחריג. הפיצוץ הורגש בערים תל אביב, גבעתיים, נס ציונה, אשדוד, ראשון לציון, רחובות, כפר סבא ובת ים.

הרעש נשמע סמוך לשעה 20:55 באזור המרכז ותושבים שיתפו בקבוצות ברשתות החברתיות כי חלונות בתיהם רעדו כתוצאה מהקול. "נשמע רעש כאילו משהו התפוצץ, הכל רעד סביבי", שיתף תושב גבעתיים. מאי כהן, תושבת תל אביב, הוסיפה כי שמעה אף היא את הרעש ונורית מהרצליה הגיבה כי "גם בהרצליה שמענו פיצוץ ממש לפני כמה דקות".

קצין בכיר לשעבר שמתגורר בגוש דן דיווח כי שמע את רעש הפיצוץ. "דלתות בבתים זזו כתוצאה מהבום", אמר." זה גרם לבהלה בציבור וכבר בהתחלה היה לי ברור שבעוצמה הזו מדובר בפעילות של חיל האוויר. לא נראה שזה היה משהו חריג".

תגובת צה"ל

דובר צה"ל מסר כי "מפקד הבסיס קיים שיחה עם מפקדי הטייסות והדגיש להם את החשיבות להימנע ככל שניתן מיצירת בום על קולי בשעות הערב והלילה, גם באזורי האימון לטיסות המתבצעות בעומק הים ובהתאם לנהלים ובאזורים המיועדים לכך, לאור האפקט שנוצר בעורף". לא ננקטו צעדים משמעתיים נגד הטייסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully