וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצב חירום": צפון קוריאה איבחנה מקרה ראשון של קורונה

עודכן לאחרונה: 12.5.2022 / 11:32

מנהיג המדינה קים ג'ונג און הורה העל סגר בכל הערים והורה על הפצה של ציוד רפואי שהמפלגה אגרה למקרה של מצב חירום. צפון קוריאה סגרה את גבולותיה בינואר 2022

צופן קוריאה איבחנה את המקרה הראשון של קורונה, על פי דיווח התקשורת, שכינתה את הגילוי "מצב חירום לאומי משמעותי".

לא ברור כמה מקרים אובחנו אך סוכנות הידיעות הממלכתית KCNA דיווחה היום (חמישי) כי מקרים של וריאנט אומיקרון נמצאו בבירה פיונגיאנג. דוגמיות שנאספו מקבוצה של אנשים שסבלו מחום ב-8 במאי נמצאו חיוביות לווריאנט אומיקרון, דיווחה KCNA.

צפון קוריאה לא הודתה לפני כן כי נמצאו מקרי קורונה במדינה המבודדת, אף שמעטים מאמינים שהמגפה לא הגיעה למדינה בת 25 מיליון האזרחים.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און נושא נאום בפני הפרלמנט בפיונגיאנג, 30 בספטמבר 2021. רויטרס
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און נושא נאום בפני הפרלמנט בפיונגיאנג, 30 בספטמבר 2021/רויטרס

מנהיג המדינה קים ג'ונג און הורה היום על סגר בכל הערים והורה על הפצה של ציוד רפואי שהמפלגה אגרה למקרה של מצב חירום, דיווחה סוכנות הידיעות. קים כינס פגישה של הפוליטביורו שהסכים ליישם את האמצעים המקסימליים נגד המגפה, אף שלא ברור מהם בדיוק.

על פי הדיווח, הפוליביורו מתח ביקורת על האחראים למניעת מגפות במדינה בשל "חוסר היכולת, חוסר האחריות והכישלון להגיב כראוי" לעלייה במקרי הקורונה בעולם. קים אמר שהמדינה תתגבר על "התפרצות הלא צפויה של הקורונה", דיווחה KCNA.

צפון קוריאה הצליחה למנוע התפרצות קורונה עד כה בשל יישום אמצעי בריאות הציבור דרקוניים, כולל סגירת הגבולות מאז ינואר 2022.

צפון קוריאה זכאית לקבל חיסונים במסגרת Covax, התוכנית הגלובלית להפצת חיסונים. בפברואר דווח כי מספר החיסונים שחולקו לצפון קוריאה צומצם משום שהמדינה לא דאגה לארגון משלוחים, על פי רויטרס. צפון קוריאה גם לא עידכנה את ארגון הבריאות העולמי (WHO) במצב החיסונים שלה, על פי האו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully