וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן בטקס האשכבה במוקטעה של העיתונאית שנהרגה: "ישראל אחראית למותה"

יפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 12.5.2022 / 15:50

המונים הגיעו לטקס שמתקיים במתחם ברמאללה בו שוכן מעונו של יו"ר הרשות. הלוויתה של שירין אבו עאקלה, שנהרגה אתמול בג'נין בחילופי אש בין כוחות צה"ל לחמושים פלסטינים, תתקיים מחר. אבו מאזן חזר על הסירוב לשתף פעולה עם ישראל בחקירת התקרית: "הם אלה שביצעו את הפשע"

בווידאו: אבו מאזן בטקס האשכבה של העיתונאית שנהרגה בג'נין: "ישראל אחראית למותה"/רויטרס

טקס האשכבה של העיתונאית שירין אבו עאקלה, שנהרגה אתמול בחילופי אש בין כוחות צה"ל לחמושים פלסטינים בג'נין, התקיים היום (חמישי) במוקטעה ברמאללה. גופתה הועברה מבית חולים בעיר למתחם בו נמצא מעונו הרשמי של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.

לכל אורך הדרך חיכו המונים לשיירה שתעבור, נופפו בדגלי פלסטין, זרקו פרחים, וקראו "ברוח בדם נפדה אותך שירין". בנוסף, עולים רבים, בהם חמושים, הגיעו לנקודה בה מצאה את מותה.

יו"ר הרשות אבו מאזן נאם בטקס האשכבה והטיל על ישראל את "אחריות מלאה" למותה. "אנחנו לא נותנים בשלטון הישראלי אמון, נפנה לבית הדין הבינלאומי", אמר והתייחס לסירוב לחקירה משותפת. "מסרבים לשתף איתם פעולה כי הם מי שביצעו את הפשע".

טקס אשכבה של שירין אבו עאקלה במוקאטעה בהשתתפות נשיא הרש"פ, אבו מאזן ובכירי הרשות. רויטרס, צילום מסך
אבו מאזן בטקס האשכבה ברמאללה, היום/צילום מסך, רויטרס

אבו מאזן שיבח את אל עאקלה וכינה אותה "שהידת פלסטין, שהידת האמת והמילה החופשית וסמל לאישה הפלסטינית. אשת תקשורת לוחמת". הוא הוסיף כי היא היתה "קול ישר, ושילמה בחייה בהגנה על העם שלה. והיא לא הראשונה".

לאחר טקס האשכבה, הגופה תעבור לבית החולים הצרפתי בשכונת שייח ג'ראח שבמזרח ירושלים, ומשם תצא הלוויה מחר לכנסייה הקתולית. אבו עאקלה תיקבר בבית הקברות הפרוטסטנטי בהר ציון.

משרד החוץ הפלסטיני הורה לשגרירויות והמשלחות הדיפלומטיות ברחבי העולם לפתוח בתי ניחומים כדי להגביר את ההזדהות הבינלאומית עם אבו עאקלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
טקס אשכבה של שירין אבו עאקלה במוקאטעה בהשתתפות נשיא הרש"פ, אבו מאזן ובכירי הרשות. רויטרס, צילום מסך
ארונה של אבו עאקלה במוקטעה, היום/צילום מסך, רויטרס

ראש הממשלה נפתלי בנט מסר אחר הצהריים בעקבות דבריו של אבו מאזן כי "הרשות הפלסטינית, בשלב הזה, מונעת כל אפשרות לחקירה משותפת או אפילו גישה לממצאים הבסיסיים הנדרשים כדי להגיע לאמת. אני מכאן חוזר על הציפייה שלי לשיתוף פעולה פתוח, שקוף ומלא בממצאים, וגם יש לי ציפייה מהרשות הפלסטינית לא לעשות שום צעד לשיבוש החקירה או לזיהום תהליך החקירה, בצורה שלא נוכל להגיע לחקר האמת".

שירין אבו עאקלה, עיתונאית אל-ג'זירה נורתה למוות במהלך עימותים, ג'נין, 11 במאי 2022. רויטרס
תמונתה האחרונה של אבו עאקלה/רויטרס

לפי הדיווחים, חילופי האש התפתחו בין הצדדים לאחר שצה"ל כיתר בית בו התבצרו חמושים. משרד הבריאות הפלסטיני ציין כי אבו עאקלה, כתבת מוכרת שפעילה כבר במשך 20 שנה, מתה מפצעיה לאחר שנורתה בראשה והוגדרה תחילה כפצועה קשה. העיתונאי השני שנפצע הוא עלי סמודי, שהיה במשך שנים כתב וצלם של סוכנות הידיעות הבריטית רויטרס.

מוקדם יותר הודיע חוסיין א-שייח', השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, כי הפלסטינים מסרבים לקיים חקירה משותפת עם ישראל בנושא הרג אבו עאקלה. "ישראל ביקשה חקירה משותפת, אך אנחנו נשלים חקירה עצמאית ונעדכן את המשפחה, ארצות הברית וקטאר".

א-שייח' הוסיף שהפלסטינים מסרבים להעביר לישראל את הקליע שהוצא מגופה של אבו עאקלה וטען שכל הראיות ועדי הראיה מצביעים על כך שחיילים ישראלים הרגו אותה.

עולים רבים לנקודת בה מצאה את מותה של שירין אבו עאקלה ובהם חמושים. צילום מסך, צילום מסך
עולים רבים לנקודת בה מצאה את מותה של שירין אבו עאקלה ובהם חמושים/צילום מסך, צילום מסך
שירין אבו עאקלה, עיתונאית אל-ג'זירה נורתה למוות במהלך עימותים, ג'נין, 11 במאי 2022. רויטרס
גופתה של אבו עאקלה, אמש/רויטרס

על פי גורמים המעורים בנושא, אמש ביקש ממשל נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מהרשות הפלסטינית ומישראל לפתוח בהקדם בחקירה משותפת של התקרית בה נהרגה העיתונאית העלת האזרחות האמריקנית.

ישראל הבהירה לממשל ביידן כי היא מוכנה לחקירה משותפת יחד עם הפלסטינים ואפילו יחד עם ארצות הברית. שר החוץ יאיר לפיד שוחח אתמול כמה פעמים עם א-שייח' והציע לבצע חקירה משותפת. מקור שמעורה בסוגיה ציין כי בכירים בממשל ביידן שוחחו כמה פעמים עם א-שייח' וביקשו ממנו להסכים לחקירה משותפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully