וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חברת הלהקה פוסי ריוט נאלצה להימלט ממוסקבה לליטא"

עודכן לאחרונה: 10.5.2022 / 23:15

לאחר הפלישה לאוקראינה וחשש המשטר מפני ביקורת, מעצר הבית של מריה אליוחינה בת ה-33 הומר ל-21 יום במושבת עונשין - והיא הצליחה לברוח לווילנה דרך בלארוס. אליוחינה ריצתה שנתיים בכלא ב-2012 בעקבות מחאתה נגד ולדימיר פוטין

מריה אליוחינה, חברת להקת המחאה הרוסית "פוסי ריוט" שהתפרסמה ברחבי העולם כשלהקת הפאנק העלתה מופע נגד הנשיא ולדימיר פוטין בקתדרלה המרכזית של מוסקבה ב-2012, הצליחה להימלט מהבירה באפריל, ושוהה כיום בווילנה שבליטא, כך דיווח הערב (שלישי) אתר ניו יורק טיימס.

על פי הדיווח, אליוחינה, שב-2013 ריצתה עונש של שתי שנות מאסר על "חוליגניות", נכלאה מאז הקיץ האחרון שש פעמים נוספות - כל פעם ל-15 יום. באפריל, פוטין הקשיח את משטרו בניסיון לחנוק כל ביקורת אפשרית על הפלישה לאוקראינה, והרשויות הכריזו כי מעצר הבית של אליוחינה יומר ל-21 יום במושבת עונשין.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ביום הניצחון, הכיכר האדומה, מוסקבה, 9 במאי 2022. Sputnik/Mikhail Metzel/Pool via REUTERS, רויטרס
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ביום הניצחון, הכיכר האדומה, מוסקבה, 9 במאי 2022/רויטרס, Sputnik/Mikhail Metzel/Pool via REUTERS

האמנית החליטה כי הגיע הזמן לעזוב את רוסיה, לפחות באופן זמני. היא התחפשה לשליחת מזון כדי להתחמק ממשטרת מוסקבה, שעקבה אחרי הדירה שבה שהתה. אליוחינה אף הותירה מאחור את הטלפון הסלולרי שלה כדי למנוע מהמשטרה לנטר אותה.

חבר הסיע אותה לגבול עם בלארוס, אך כשניסתה לעבור את הגבול לבלארוס בפעם הראשונה, היא נעצרה על ידי שומרי הגבול במשך שש שעות ונשלחה בחזרה. גם הניסיון השני כשל, אך בפעם השלישית הצליחה אליוחינה לעבור.

חברים מחוץ למדינה הצליחו להשיג לה מסמך נסיעות שהעניק לה מעמד זהה לזה של אזרחית האיחוד האירופי. המסמך הוגנב לבלארוס, ובסופו של דבר, לאחר שבוע מתוח, אליוחינה עלתה לאוטובוס לליטא, למקום מבטחים.

על פי ניו יורק טיימס, פוסי ריוט תפתח במסע ההופעות ב-12 במאי בברלין כדי לגייס כסף בעבור אוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully