וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילון מאסק הודיע שיבטל את השעייתו של טראמפ מטוויטר אם העסקה עמו תושלם

עודכן לאחרונה: 10.5.2022 / 22:13

"הסילוק של הנשיא לשעבר מהאתר לא השתיק את קולו של טראמפ. הוא חיזק אותו בקרב הימין. לכן הצעד היה שגוי באופן מוסרי ופשוט טפשי", אמר היזם. טראמפ אמר בעבר כי לא יחזור לרשת גם אם חשבונו יחודש

המיליארדר אילון מאסק הודיע היום (שלישי) שיבטל את השעייתו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ מטוויטר, אם תושלם עסקת הרכישה של הרשת החברתית תמורת 44 מיליארד דולר. הוא אמר כי ההחלטה להשעות אותו היתה "טעות".

האמירות של מאסק בכנס של העיתון הבריטי "פייננשל טיימס" הן האמירות הראשונות שאמר באופן פומבי על מה שצפוי לקרות מאז שהודיע על תוכניות לרכוש את טוויטר.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בעצרת בקונרו, טקסס, 29 בינואר 2022. רויטרס
השעייתו היתה "טעות". טראמפ/רויטרס

מאסק אמר כי ההחלטה להחרים את טראמפ בינואר 2020, היתה שגויה. "אני חושב שזה היה לא נכון להחרים את דונלד טראמפ, אני חושב שזאת היתה טעות", הוא אמר. "הייתי מבטל את החרם הקבוע. אני חייב לומר שאיני הבעלים של טוויטר עדיין, כך שזה אינו דבר שיקרה בוודאות, אחרי הכל, מה יקרה אם לא אהיה הבעלים של טוויטר? אך לדעתי, וג'ק דורסי, אני רוצה להיות ברור, מסכים איתי, לא צריכים להיות לנו חרמים קבועים".

הוא הוסיף כי "חרמים קבועים חותרים באופן מהותי תחת האמון בטוויטר ככיכר העיר שבה כולם יכולים להשמיע את דעתם. הסילוק של הנשיא לשעבר מהאתר לא השתיק את קולו של טראמפ", אמר מאסק. "הוא חיזק אותו בקרב הימין. לכן זה היה צעד שגוי באופן מוסרי ופשוט טיפשי"

אילון מאסק. רויטרס
דוגל בחופש הביטוי. אילון מאסק/רויטרס

דובק באפליקציה שלו

טראמפ מצדו אמר בסוף אפריל בתגובה לדיווחים כי מאסק יחדש את חשבון הטוויטר שלו אם ירכוש את טוויטר, אמר הנשיא לשעבר כי לו אין שום כוונה להצטרף מחדש לרשת החברתית.

טראמפ אמר ל"פוקס ניוז" כי הוא מתכוון להתמקד בפלטפורמה שלו, טרות סושיאל (Truth Social). "איני עובר לטוויטר. אשאר בטרות" הוא אמר לרשת. "אני מקווה שאילון קנה את טוויטר כדי לשפר אותה. הוא איש טוב אבל אני נשאר בטרות".

חשבונותיו של טראמפ ברשתות חברתיות נחסמו לאחר ההמתקפה על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021. טוויטר מסרה אז כי "יש סיכון להסתה נוספת לאלימות" כסיבה לחסימה. באותו זמן היו לנשיא לשעבר 89 מיליון עוקבים בטוויטר.

טראמפ השיק בתגובה את אפליקציית המדיה החברתית שלו ותבע את טוויטר, פייסבוק ויוטיוב (של גוגל), בטענה כי הוא ושמרנים אחרים צונזרו ללא הצדקה, אף שהפוסטים של פרשנים שמרנים מקבלים באופן קבוע את המספר הגבוה ביותר של שיתופים.

ציוץ של השדר הבריטי השנוי במחלוקת, פירס מורגן

מברך על הרכישה

מאסק, האיש העשיר בעולם ותומך אדוק בחופש הביטוי, אמר בעבר כי הוא רוצה לקנות את טוויטר משום שהוא סבור שאינה ממלאת את הפוטנציאל שלה כפלטפורמה שמקדמת חופש ביטוי.

בשבועות האחרונים מאסק סיפר על כמה שינויים שהוא מציע ליישם בטוויטר, כולל צמצום המגבלות על תוכן, ואמר כי הוא "לא חובב" מחיקת תוכן ונזהר מהקפאה קבועה של חשבונות.

טראמפ אמר ל"פוקס" כי הוא מברך על הרכישה של טוויטר וכי אינו רואה בפלטפורמה מתחרה ישירה למוצר שלו. "טרות סושיאל תהיה הקול שלי. לאף אחד אחר אין כזה דבר" טראמפ מתכנן לרוץ שוב לבחירות ב-2024.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully