וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט השתתף בתרגיל "מרכבות האש": "האויב ידע שאם הוא יגרור אותנו לעימות - ישלם מחיר כבד"

עודכן לאחרונה: 10.5.2022 / 17:35

ראש הממשלה ושר הביטחון השתתפו בתרגיל צה"ל שהתקיים בבסיס הקריה בת"א, עליו אמרו כי הוא "מהארוכים בתולדות צה"ל". בתרגיל הוצגו להם תרחישי לחימה בכל החזיתות. "הציבור הישראלי צריך לדעת שמדינת ישראל חזקה מסך כל אויבנו גם יחד, תמיד נהיה ערוכים"

בווידאו: בנט מתייחס בישיבת הממשלה למעצר המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד/צילום: רוני כנפו

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר היום (שלישי) כי ישראל לא מחפשת עימות ולא רוצה עימות, אך מוכנה לכל תרחיש, והזהיר כי "האויב ידע שאם הוא יגרור אותנו לעימות - הוא ישלם מחיר כבר מנשוא". זאת אמר במהלך תרגיל "מרכבות האש" של צה"ל בבסיס הקריה, בו השתתף עם שר הביטחון בני גנץ ובמעמד הרמטכ"ל אביב כוכבי ובכירים נוספים.

"אנחנו יוצאים לדרך בתרגיל, מהארוכים בתולדות צה"ל, "מרכבות האש", שמדמה עימות רב-זירתי בו זמנית, על כל ההשלכות של העניין", אמר בנט בתרגיל. "הציבור הישראלי צריך לדעת שמדינת ישראל חזקה מסך כל אויבנו גם יחד, ואנחנו תמיד נהיה ערוכים בכל נקודה לעניין הזה".

בתרגיל הוצגו בפני ראש הממשלה ושר הביטחון תרחישי לחימה בכל החזיתות, ונידונה בחינה יסודית ומעמיקה של תפיסת ההפעלה לשם השגת הכרעה וניצחון. עוד נידונו שלושה מאמצים, והם תמרון בשטח האויב, מהלומות תקיפות באש ובסייבר והגנה.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר הביטחון, בני גנץ, השתתפו, בתרגיל "מרכבות האש" של צה"ל, בבסיס הקריה, במעמד הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, ראש המל"ל, המזכיר הצבאי, ראש אמ"ץ, ראש אמ"ן, 10 במאי 2022. עמוס בן גרשום, אריאל חרמוני / משרד הביטחון, לשכת העיתונות הממשלתית
"האויב ידע שאם הוא יגרור אותנו לעימות - ישלם מחיר כבד"/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום, אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון, בני גנץ אמר כי "יש לי ניסיון אישי של בערך 20 שנה בתרגילים מהסוג הזה, מכל מיני זוויות ומכל מיני נקודות מבט ואני יכול לקבוע שהתרגיל הזה עולה על כל קודמיו. הוא עמוק, הוא מתמשך, בכלל הזירות, הוא קורה במפקדות, הוא קורה בשטח, הוא קורה בתיאום עם משרדי הממשלה והוא באמת מאוד משמעותי, וגם על כך אני רוצה להביע הערכה.

"הביקורים של הדרג המדיני בתרגיל הזה הם חשובים והדרג המדיני צריך להחליט דברים, אבל היכולת שלו להחליט דברים קשורה באופן מהותי ומובהק בהבנת האפשר והנדרש. השיתוף שלנו בתרגיל בהקשר הזה באמת מאפשרת לתרגל את זה. תודה רבה הרמטכ"ל על התרגיל, תודה רבה ראש הממשלה על הביקור. השבועות הקרובים ישדרגו את רמת הביטחון של מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully