וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק: הציור היקר ביותר מהמאה ה-20 נמכר במכירה פומבית ב-195 מיליון דולר

עודכן לאחרונה: 10.5.2022 / 13:20

"Shot Sage Blue Marilyn" הוא אחד מתריסר ציורים של מרילין מונרו שצייר האמן אנדי וורהול בשנות ה-60. לשם השוואה, יצירה של ליאונרדו דה וינצ'י, "Salvator Mundi", נמכרה במכירה פומבית ב-2017 ביותר מ-450 מיליון דולר

בווידאו: מכירה פומבית של הציור של מרילין מונרו שצייר אנדי וורהול בבית המכירות כריסטיס בניו יורק/צילום: רויטרס

אחד מהציורים האיקוניים ביותר של האמן אנדי וורהול נהפך ליצירת האמנות היקרה ביותר במאה ה-20 שנמכרה במכירה פומבית.

"Shot Sage Blue Marilyn" שגודלו 40 אינץ' מרובע (258 סמ"ר) - אחד מתריסר ציורים של השחקנית מרילין מונרו שצייר וורהול בשנות ה-60 - נמכר אמש (אתמול ) בעבור מחיר שיא של 195 מיליון דולר בבית המכירות הפומביות כריסטי'ס בניו יורק.

לפני המכירה, כריסטי'ס תיארו את הציור כ"אחד הציורים הנדירים והנשגבים ביקום". הציור הוצג לפני כן בגלריות, כולל במוזיאון גוגנהיים בניו יורק מרכז פומפידו בפריז וטייט מודרן בלונדון. בית המכירות העריך כי ישיג 200 מיליון דולר על הציור, על פי דיווח רשת CNN.

הדיוקן של מונרו - במקור צילום סטילס מסרטה "ניאגרה" מ-1953 - הוא בין היצירות המוכרות ביותר של האמן האמריקני, לצד פחיות המרק של קמפבל. הוא החל לציירו ב-1962, זמן קצר לאחר מותה של מונרו.

ציוץ של כריסטי'ס

מעט מאוד ציורים נמכרו במכירות פרטיות במחיר גבוה מ-200 מיליון דולר (ובהם ציורים של ג'קסון פולוק ווילם דה קונינג). במכירה פומבית, היצירה של ליאונרדו דה וינצ'י, "Salvator Mundi", נמכרה ב-2017 ביותר מ-450 מיליון דולר. השיא הקודם נרשם בעבור ציור של פבלו פיקאסו "Les Femmes d'Alger (Version O)", שנמכר במכירה פומבית ב-179.4 מיליון דולר ב-2015.

"Silver Car Crash (Double Disaster) " - יצירה אחרת של וורהול - השיגה במכירה פומבית ביותר מ-150 מיליון דולר לפני כעשור. ציורים אחרים של מונרו שצייר האמן נמכרו גם כן במחירים גבוהים, למשל "White Marilyn" נמכר ב-41 מיליון דולר ב-2014.

"Shot Sage Blue Marilyn" היה שייך לשורה של גלריות מפורסמות ואספנים לפני שנרכש על ידי סוחר האמנות השווייצי תומאס אמאן. הדיוקן הוצע למכירה פומבית על ידי קרן דוריס אמאן זוריק, ארגון הצדקה שנוסד על שמו של הסוחר ועל שם אחותו דוריס. ההכנסות מהמכירה יממנו תוכניות בריאות וחינוך לילדים ברחבי העולם, על פי הצהרה לעיתונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully