וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות בפיליפינים: הפגנות נרחבות על רקע ניצחונו של מרקוס הבן - בנו של הרודן המודח

עודכן לאחרונה: 10.5.2022 / 10:54

ניצחונו של פרדיננד מרקוס הבן - בנם של פרדיננד ואימלדה מרקוס - כמעט ודאי לאחר ספירה של 98% מהקולות

תושבי הפיליפינים התעוררו הבוקר (שלישי) לבוקר חדש-ישן לאחר שבבחירות לנשיאות ניצח המועמד פרדיננד מרקוס הבן - בנו של הרודן לשעבר - והביס את מתחרתו, סגנית הנשיא היוצא לני רוברדו.

מרקוס, הידוע בכינוי ""בונגבונג", הוא המועמד הראשון בהיסטוריה המודרנית של המדינה שניצח עם רוב פשוט בבחירות לנשיאות. ניצחונו מציין "קאמבק" מזהיר של בנו ונושא שמו של הרודן המודח ששלט במדינה עשרים שנה, עד 1986. מרקוס ברח עם משפחתו לגלות לאחר ההפיכה העממית באותה שנה ששמה קץ לעשרים שנות שלטונו של האב, אך לאחר ששב לפיליפינים ב-1991, הוא נבחר לכהן בקונגרס ובסנאט.

ניצחונו של מרקוס הוא כמעט ודאי לאחר ספירה של 98% מהקולות. ספירה לא רשמית מראה כי הוא גרף 31 מיליון קולות, פי שניים לעומת רוברדו.

"אלפים מכם, מתנדבים, קבוצות תמיכה ומנהיגים פוליטיים שבחרו לשים את מבטחם בנו בשל האמונה שלנו במסר של אחדות", אמר מרקוס בהצהרה בפייסבוק. קמפיין הנשיאות של מרקוס בן ה-64 התבסס על פלטפורמה של אחדות, אך על פי פרשנים, הוא אינו מתכוון לעמוד בכך.

הפגנות נגד פרדיננד מרקוס הבן, מנילה הפיליפינים, 10 במאי 2022. ASSOCIATED PRESS, AP
הפגנות נגד פרדיננד מרקוס הבן, מנילה הפיליפינים, 10 במאי 2022/AP, ASSOCIATED PRESS

בורסות המניות בפיליפינים PSI נפלה הבוקר ב-3% בשל האי ודאות לגבי המדיניות העתידית של מרקוס, בנוסף לירידות בשווקים הגלובליים. גם הפזו הפיליפיני נחלש מול הדולר.

רבים ממיליוני המצביעים לרוברדו זעמו על התוצאה ועל השימוש שעשה מרקוס ברשתות החברתיות כדי לשנות את הנרטיב ההיסטורי של משפחתו.

אלפי מתנגדים למרקוס האב סבלו רדיפות במהלך העידן האכזרי של שלטון צבאי שהנהיג האב ב-1972-1981. המשפחה כולה נהפכה לסמל של ביזה, שחיתות, קרוניזם וניוון מוסרי, לאחר שמעלו מיליארדי דולרים מהקופה הציבורית. משפחת מרקוס הכחישה את ההאשמות, ורבים מתומכיה אומרים כי ההיסטוריה עוותה.

שרה דוטרטה ופרדיננד מרקוס הבן, מנילה, הפיליפינים 10 במאי 2022. ASSOCIATED PRESS, AP
שרה דוטרטה ופרדיננד מרקוס הבן, מנילה, הפיליפינים 10 במאי 2022/AP, ASSOCIATED PRESS

במרוץ לסגנות הנשיא, שנערך בנפרד מהבחירות לנשיאות, ניצחה בתו של הנשיא היוצא, שרה דוטרטה-קרפיו, גורם נוסף שסיפק רוח גבית למרקוס. היא ניצחה עם פי שלושה קולות לעומת המתחרה שהגיע למקום השני.

מרקוס צפוי להמשיך במדיניות של הנשיא היוצא, רודריגו דוטרטה, שהתמקד בפרויקטים של תשתיות, יחסים הדוקים עם סין ועידוד הצמיחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully