וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה 59 שנה: המלכה אליזבת השנייה לא תקריא את נאום פתיחת הפרלמנט

עודכן לאחרונה: 9.5.2022 / 21:02

הנאום בטקס פתיחת הפרלמנט נקרא בדרך כלל על ידי המלכה, בתוקף תפקידה כראש המדינה - ואליזבת השנייה החמיצה אותו פעמיים בלבד במהלך 70 שנות כהונתה, ב-1959 וב-1963, בשל הריונות

אליזבת השנייה, מלכת בריטניה, החליטה לא לשאת את נאום פתיחת הפרלמנט השנה ולא להגיע לאירוע, כך הודיע הערב (שני) ארמון בקינגהאם.

זאת הפעם הראשונה זה 59 שנה, מאז 1963, שהמלכה תחמיץ את הטקס החוקתי שמציג את התוכניות של הממשלה. הנסיך צ'ארלס, בנה, יישא את הנאום במקומה ביום שלישי. המלכה בת ה-96 סובלת מבעיות תנועתיות, ונאלצה לבטל כמה הופעות ציבוריות באחרונה.

המלכה אליזבת באירוע בארמון ווינדזור, בריטניה, 16 בפברואר 2022. רויטרס
המלכה אליזבת/רויטרס

עד יום שני, הארמון עדיין אמר כי המלכה מקווה להגיע לאירוע, אך כיום אישר שלא תגיע לטקס בווסטמינסטר בשל "בעיות תנועתיות ארעיות". על פי הצהרה, המלכה, לאחר התייעצות עם רופאיה, החליטה בסופו של דבר להחמיץ את טקס פתיחת הפרלמנט.

המלכה החמיצה אירועים שנערכו בחג פסחא, והארמון הודיע גם כי לא תארח את מסיבות הגן המלכותי השנה. האזכרה לנסיך פיליפ, בעלה המנוח, שנערכה בחג ההודיה, היתה האירוע הציבורי האחרון מחוץ לארמון שאליו הגיעה המלכה עד כה השנה.

הנאום בטקס פתיחת הפרלמנט נקרא בדרך כלל על ידי המונרך, בתוקף תפקידו כראש המדינה, והמלכה החמיצה אותו פעמיים בלבד במהלך 70 שנות כהונתה, ב-1959 וב-1963, בשל הריונות.

באירועים ההם הנאום נקרא על ידי יו"ר בית הלורדים, אך הפעם יקריא אותו הנסיך צ'ארלס. בשנים האחרונות חלו שינויים בטקס המסורתי - המלכה הפסיקה לחבוש את הכתר האימפריאלי הכבד או את הגלימות הטקסיות. הטקס עצמו היה קצר ומצומצם יותר בשנה שעברה בשל מגבלות הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully