וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריכות לקראת "התאריכים הנפיצים": כוננות בצה"ל לקראת החודש המתוח

עודכן לאחרונה: 10.5.2022 / 8:08

בצל המתיחות הגוברת וההסתה הפלסטינית ברשתות החברתיות, במערכת הביטחון מגבירים כוננות לאורך הגבולות לקראת ימים כמו יום הנכבה, יום ירושלים, וימי השנה למבצע שומר החומות ומלחמת לבנון הראשונה. "מספיק שבודדים ינסו לפגע ואנחנו עלולים להיגרר לאירוע צבאי רחב"

בווידאו: מבט מהאוויר: מרחב התפר/צילום: דובר צה"ל

דריכות במערכת הביטחון לקראת ימים בהם יצוינו תאריכים סמליים לישראלים ולפלסטינים, וברקע ההסתה הקיצונית ברשתות החברתיות, כולל מצד בכירים בארגוני הטרור וברשות הפלסטינית. באמ"ן פועלים בהתאם לרגישות הגוברת, וצה"ל מגביר כוננות בשטח בכמה מוקדים ולאורך הגבולות על רקע חשש מהידרדרות ביטחונית. בצבא שמים דגש על רצועת עזה, קו התפר לאורך יהודה ושומרון ובגבול לבנון וסוריה.

המועדים ה"נפיצים"

  • 10 במאי: יום השנה למבצע "שומר החומות"
  • 15 במאי: יום הנכבה הפלסטיני
  • 29 במאי: יום ירושלים
  • 5 ביוני: יום הנכסה
  • 6 ביוני: 40 שנה לפרוץ מלחמת לבנון הראשונה
  • 15 ביוני: 15 שנה להשתלטות חמאס על רצועת עזה
חיילי צה"ל בקו התפר. דובר צה"ל
חיילי צה"ל בקו התפר/דובר צה"ל

"לאף אחד מאויבי ישראל אין מוטיבציה גדולה להיכנס לעימות רחב עם ישראל אבל תמיד יש כוונות ויכולות במרחב", אמר גורם ביטחוני בכיר לוואלה! והוסיף כי "מספיק שכמה מפגעים בודדים או התארגנויות מקומיות בשטחים, או חוליות טרור פלסטיניות בלבנון או בסוריה שינסו לבצע פיגועים ואנחנו עלולים להיגרר לתגובה צבאית ולאחר מכן לאירוע רחב. סוררים, קיצוניים וחורשי מזימות כמו האיראנים יש בכל הגזרות. אנחנו צריכים להיות ערוכים ודרוכים לכלל התרחישים, כולל ברצועת עזה". לדברי הבכיר, צה"ל גייס גדודי מילואים ליהודה ושומרון עד אוגוסט "כדי לאפשר לכוחות הסדיר להתאמן ולהיות ערוכים להידרדרות ביטחונית אם תבוא".

כמו כן, גורם ביטחוני נוסף התייחס לתרגיל המטכ"לי מהגדולים שבוצעו בשני העשורים האחרונים שהחל היום, והדגיש כי השבוע מדובר בתרגיל מפקדות ורק החל משבוע הבא יתורגלו כוחות גדולים בשטח. "הרמטכ"ל יחליט על גודל התרגיל בהתאם להערכות המצב הביטחוניות".

בתוך כך, הלילה התקיימה כניסה מתואמת של מתפללים למתחם קבר יוסף. במהלך כניסתם התקבל דיווח על ירי באזור. לוחמי צה"ל הגיבו בירי. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully