וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמנואל מקרון מושבע: העם הצרפתי בחר פרויקט ברור לעתיד - פרויקט אירופי

עודכן לאחרונה: 7.5.2022 / 18:02

בתום הנאום, מקרון לחץ ידיים לאורחיו, כולל הנשיאים לשעבר ניקולא סרקוזי ופרנסואה הולנד, כמו גם חברי קבינט. הכהונה השנייה של הנשיא תתחיל באופן רשמי ב-13 במאי

עמנואל מקרון אמר היום (שבת) כי הבחירה החוזרת בו מציינת "רנסאנס דמוקרטי בסיסי" בעודו מושבע לכהונה שנייה כנשיא צרפת בטקס בארמון אליזה.

מקרון, שהביס את מועמדת הימין הקיצוני מארין להפן, בסבב השני של הבחירות לנשיאות לפני שבועיים, נכנס לארמון לצלילי הנדל שנוגנו על ידי רביעיית המיתרים של משמר הרפובליקני.

"מהמלחמה באירופה למגפה ומשבר האקלים, לעתים רחוקות התמודדה המדינה שלנו עם שילוב כזה של אתגרים. העם הצרפתי בחר פרויקט ברור לעתיד, פרויקט אירופי של קדמה מדעית וחברתית ועצמאות", הוא אמר ל-500 האורחים בנאום ההשבעה.

"צרפת מראה את הצד הטוב ביותר שלה בזמנים הקשים ביותר. ברגע זה, כשהמאה משתנה, עלינו למפות את הדרך, ולהראות את הדרך קדימה יחדיו", אמר מקרון. "הבה נאזור את האומץ להביט במציאות נכוחה. הבה נהיה נאמנים לערכי החופש, השוויון, האחווה והחילוניות. הבה נמשיך לאהוב את הרפובליקה ואת כל שהיא מייצגת. הבה נאהב את מדינתנו".

טקס ההשבעה של נשיא צרפת עמנואל מקרון לכהונה שנייה,. Gonzalo Fuentes/AP, AP
ידידותית נשיאותית/AP, Gonzalo Fuentes/AP

מקרון התעקש גם כי הכהונה השנייה שלו לא תהיה ההמשך של הכהונה הראשונה. הוא התחייב "לפעול" כדי לייצר מערכת חינוך "כוללנית יותר", ו"שירותי בריאות נגישים לכולם", כמו גם שוויון מיני גדול יותר וצבא חזק יותר. "יש לי מטרה אחת והיא לשרת, לשרת את המדינה שלנו, לשרת את עמיתיי עם תחושת אחריות, לשרת את הילדים שלנו ואת הצעירים", אמר מקרון.

בתום הנאום, מקרון לחץ ידיים לאורחיו, כולל הנשיאים לשעבר ניקולא סרקוזי ופרנסואה הולנד, כמו גם חברי קבינט, שעומדים בפני ארגון מחדש בימים הקרובים.

לאחר מכן יצא מקרון לגני האליזה כדי לכבד את ההימנון, שלווה ב-21 מטחי כבוד ממתחם ארמון האינווליד. מקרון בן ה-44 ניצח בבחירות ב-24 באפריל עם 58.55% מהקולות. כעת הוא צפוי למנות ראש ממשלה חדש כמו גם שרים אחרים.

דובר הממשלה, גבריאל אטאל, אמר לערוץ פראנס 2 כי הממשלה לא תשתנה לנני שהכהונה תתחיל באופן רשמי ב-13 במאי. מקרון ומפלגתו עומדים כעת בפני קרב נוסף בבחירות לפרלמנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully